Bu araştırmanın konusu, Türkiye’de sosyal medyanın siyasal iletişimdeki rolü ve kolektif kimlik oluşumundaki etkileridir. Temel amaç ise Türk halkında kolektif kimlik inşa etme, siyasal ritüel geliştirme ve kimlik belirleme mekânı olarak sosyal medyanın etkisini belirlemektir.Bu çalışma, Marshall McLuhan’ın ‘Global Köy’ kavramı ile ilişkilendirilen kuramsal çerçeveye dayandırılmıştır. Araştırmanın kapsamı 17 Aralık 2013 ile 30 Mart 2014 tarihleri arasındaki seçim süreciyle sınırlandırılmıştır. Sosyal medyanın dinamik, akıcı, değişken, kontrolsüz ve sürekli güncellenen siyasal bir alanda ne gibi etkileri olabileceğine yönelik problematiğe cevap aranırken, araştırımanın temel varsayımı ise; sosyal medyanın Türk siyasetinin ve kültürel kimliğinin yeniden inşa sürecinde önemli rol oynadığıdır. Sosyal medyaya ait sınırların genişliğinin, Türkiye’deki siyasal ve kültürel alanda özgürlüklerin genişlemesine katkıda bulunduğunu, ancak tehdit algısını da bu nispette geliştirdiğini göstermektedir. Bundan hareketle ‘devlet’ olarak Türkiye, ‘birey’ olarak Türk insanı sosyal medya ile birlikte büyük bir hızla evirilmeye başlamış ve mahremiyeti kalmamış yeni bilgi sisteminin kuşatması altına girmiştir.Araştırma sonucunda AK Parti’nin sosyal medya kaynaklı krizlere karşı gösterdiği tepkinin veya algılama biçiminin, henüz üstesinden gelecek ölçüde olmadığını göstermiştir. AK Parti, sosyal medyanın siyasetle olan yeni ilişkisini göz ardı etmekte, bu ilişkiyi sadece parti faaliyetlerini tanıtmakla ve savunma mekanizmasını çalıştırmakla sınırlandırmıştır. Bu konuyla ilgili olarak partinin yapabileceği şey, güçlü bir medya stratejisini yeniden planlamaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.