Bâb-ı Âli’de başlayan basın işletmeciliği iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler sayesinde elektronik ortamlara taşınmıştır. Yeni medya ile beraber önce bilgisayar ekranlarına daha sonra da cep telefonu ve tabletlere giren gazeteler basın işletmeciliğinin yapısında da değişiklikler yaratmıştır. Geleneksel basın işletmeciliğinde gazeteler sadece kâğıt olarak okura sunulurken yeni medya sayesinde bilgisayarlardan, cep telefonlarına kadar farklı biçimlerde sunulmaya başlamıştır. Bu çeşitlilik basın işletmelerinin yapısını değiştirerek yeni medyaya adapte olması gerektiğini göstermiştir. Bu çalışmada yeni medyanın geleneksel basın işletmeciliğine olan etkileri ve bu etkilerin basın işletmeciliğinin yapısında yarattığı dönüşümün sonuçları araştırılmıştır. Yeni medya ile basın işletmeciliğinin tanım ve kapsamında yaşanan değişim üzerine vurgu yapılmış, bu dönüşümün yarattığı yeni iş modelleri üzerinde durulmuş ve basın işletmelerinin gelecekte bu iş modellerini uygulama mecburiyetinin altı çizilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.