İnternet, günümüzde şöhret kültürünün en etkili ve en hızlı yayıldığı kitle iletişim aracı görünümündedir. Özellikle sosyal medyanın dünya çapında ‘olağanüstü’ yaygınlaşması, şöhret kültürü açısından da son derece önem kazanmasını beraberinde getirmiştir. Facebook, Youtube ve Twitter gibi sosyal medya alanları bir taraftan şöhret kültürü ile şekillenirken, diğer taraftan da şöhret kültürünü biçimlendirmektedir. Özellikle Reality Show’larla sıradan insanın gücünü keşfeden kitle iletişim araçları, içeriğini kullanıcıların oluşturduğu ve medya yöneticilerini aradan çıkaran sosyal medya sayesinde şöhret kültürünü yeni baştan yazmaktadır. Pek çok Youtube, Facebook ve Twitter ünlüsü kitleler tarafından mitleştirilerek şöhret kültürüne dahil edilmektedir. Özetle, sosyal medya günümüzde pek çok sıradan insana, çok kısa sürede şöhret olabilme imkanı sunmakta ve günümüzde en dinamik şöhret üretim alanı olarak dikkat çekmektedir. Özellikle Youtube ve Twitter aracılığıyla şöhrete ulaşan pek çok sıradan vatandaş, ünlü olmak isteyen diğerleri için de rol model olmaktadır. Günümüzde sosyal medya sayesinde şöhret olabilmek geçmişe oranla son derece kolaylaşmış ve sıradan insan için her an, her saniye ulaşılabilir olmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 25, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.