Siyasal reklamlar, en önemli siyasal iletişim yöntemlerinden biridir. Seçim kampanyalarında reklam tekniklerinin kullanılmaya başlaması ve seçim kampanyalarının ‘mal ve hizmet’ tanıtım kampanyalarına dönüştürülmesi, propaganda ve reklam kavramlarının daha da yakınlaşarak ‘siyasal reklam’ kavramının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Medyada yer ve zaman satın alınarak üretilen siyasal reklamlar, seçimler üzerinde önemli etkilerde bulunmaktadır. İmaj oluşturma, ikna etme, tutumları etkileme işlevlerinin yanında, siyasal reklamlar, siyasal partilerin siyasal problemleri nasıl gördüklerini ve daha önemlisi nasıl göstermek istediklerini yansıtan araçlardır. Bu çalışma, siyasal kampanyalar ve bu süreçte yer alan siyasal reklamcılık olgusundan hareketle, siyasi partilerin, liderlerinin ve belediye başkan adaylarının, 2014 yerel seçimleri öncesi 01-30 Mart 2014 tarihleri arasındaki dönemde, yoğun olarak kullandıkları basın ilanları ve televizyon reklamlarının medyadaki görünürlüklerinin analiz edilmesine yönelik bir incelemedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 3 - Özel Sayı |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.