Disaster communication is one of the important research areas that should be handled multidimensionally. The functionality of a country's communication systems is vital for the continuation of information flow and coordination in cases of natural disasters or public danger. Institutions and organizations of the state, acting in coordination with NGOs, require a coordinated work with sustainable communication in order to maintain crisis management, to share healthy information with the public, and to make interventions in a timely and accurate manner. At the same time, it will play a major role in establishing trust in the whole social structure with a correct and healthy communication method to be followed. In this context, it is considered necessary to evaluate disaster communication in three layers as pre-disaster moment and post-disaster. In addition to this, another important issue in terms of disaster communication is the use of digital media. Especially as a result of disaster, it loses its functionality due to the destructions in energy and power sources. As a result of this, it has been seen that the use of wireless internet by social media and social media and digital media environments have an important role in maintaining communication as a result of the interruption of access with communication tools that require wired connection. This study focuses on the importance of face-to-face communication with the survivors, especially after the disaster. In addition, the positive and negative aspects of digital media technologies and social media in maintaining communication during the disaster process are emphasized.
Disaster communication Disaster management Communication with disaster survivors Disaster and digital media
Afet iletişimi çok boyutlu ele alınması gereken önemli araştırma alanlarından biridir. Doğal afetler veya kamusal tehlike arz eden durumlarda bir ülkenin iletişim sistemlerinin işlevselliği bilgi akışının devamı ve koordinasyon için hayati önem taşımaktadır. Devletin kurum ve kuruluşları, STK’lar ile koordineli bir şekilde hareket ederek kriz yönetimini sürdürmesi, kamuoyu ile sağlıklı bilgi paylaşımı, müdahalelerin zamanında ve doğru bir şekilde yapılabilmesi için sürdürülebilir iletişim ile koordineli bir çalışmayı gerekli kılmaktadır. Aynı zamanda izlenecek olan doğru ve sağlıklı bir iletişim yöntemi ile bütün toplumsal yapı içerisinde güvenin tesis edilebilmesinde büyük rol üstlenecektir. Bu bağlamda afet iletişimi afet öncesi afet anı ve afet sonrası olarak üç katmanda değerlendirilmesi gerekli görülmektedir. Bunun yanı sıra afet iletişimi açısından önem arz eden bir diğer önemli husus ise dijital medyanın kullanımıdır. Özellikle afet sonucunda enerji ve güç kaynaklarında meydana gelen tahribatlardan dolay işlevselliklerini yitirmektedir. Bunun sonucu kablolu bağlantı gerektiren iletişim araçları ile erişimin kesilmesi sonucunda sosyal medyanın kablosuz internet kullanımı ile sosyal medya ve dijital medya ortamları iletişimin sürdürülmesi açısından önemli bire sahip oldukları görülmüştür. Bu çalışmada özellikle afet sonrası özelinde afetzedeler ile kurulacak yüz yüze iletişimin önemi üzerine odaklanılmaktadır. Bunun yanı sıra afet sürecinde iletişimin sürdürülmesinde dijital medya teknolojileri ve sosyal medyanın olumlu ve olumsuz yönleri üzerinde durulmaktadır.
Afet iletişimi Afet yönetimi Afetzedeler ile iletişim Afet ve dijital medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 10 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.