The purpose of the study was to investigate and describe pre-service elementary science teachers’ written arguments related to Mersin-Akkuyu Nuclear Power Plant in terms of reasoning mode, Toulming argumentation model and argumentation levels. A single group pre/post-test design was administered to investigate participants written arguments about Akkuyu Nuclear Power Plant. The result of the study was that when the preservice science teachers’ knowledge about the socio-scientific issues increased, their multiple reasoning modes increased too. Furthermore, it was found that the most generated argument was ecologic oriented while the least was social oriented. The result of the study also showed that when the argumentation level increased, the reasoning mode tended to increase as well.
Bu çalışmanın amacı; Adana ilinde bulunan Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının Mersin-Akkuyu bölgesine yapılması planlanan nükleer santral ile ilgili olarak ürettikleri yazılı argümanların “akıl yürütme tarzı” (reasoning mode) , Toulmin argüman modeli ve argümantasyon seviyeleri açısından incelenerek betimlenmesidir. Araştırmada tek gruplu ön test, son test deseni uygulanmış ve öğretmen adaylarının Akkuyu Nükleer Santrali hakkında ürettiği yazılı argümanlar incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konularla ilgili bilgileri arttığında, çoklu akıl yürütme tarzlarının arttığını, en çok ekolojik odaklı, en az sosyal odaklı argüman ürettiklerini, argümantasyon seviyesi arttıkça çoklu akıl yürütme tarzlarının da artma eğiliminde olduğunu göstermektedir. Üretilen bu argüman bileşenlerinin sayısını ve niteliğini arttırmak için, sosyo bilimsel konularda öğrencilerin bilimsel makaleler okumaları, argümantasyona katılmaları teşvik edilmelidir. Nükleer enerji ile ilgili olarak öğrencilerin sahip oldukları akıl yürütme tarzlarından sosyal boyut farkındalığını artırmaya yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Bu bağlamda, öğrencilerin fen derslerinde öğrendikleri konular hakkında sosyo-bilimsel tartışmalar gerçekleştirmeleri teşvik edilmelidir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 3, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 |