BibTex RIS Cite

Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların “Kadın” İmgele-rinin Sanat Terapi ve Yaratıcı Drama Teknikleri ile İncelen-mesi

Year 2017, , 0 - 0, 29.12.2016
https://doi.org/10.17051/io.2017.06699

Abstract

Bu çalışma okulöncesi eğitimde çocukları olan kadınların kadın imgelerinin sanat terapi ve yaratıcı drama yoluyla incelenmesini ve kadınlara farkındalık kazandırılmasını amaçlamaktadır. Araştırma da nitel yöntemler kullanılmıştır.

References

  • Annarella, L. A. (1999). Using creative drama in the writing process, ERIC, ED434379.
  • Aşçı, D.(2012).Semıotıc analysıs of woman ımage: a research ın today’s istanbul outdoor advertısements. Yeditepe Üniversitesi, SBE, Yüksek lisans tezi, İstanbul.
  • Babaoğlu, N.A. (2002). Bir imaginativ terapi ve tanı tekniği: Katatim resimleme yaşantısı, Düşünen Adam: Psikiyatrive Nörolojik Bilimler Dergisi, s.2, İstanbul.
  • Berger, J.(1999). Görme biçimleri, İstanbul: Metis Yayınları,
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi, (2.baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi,
  • Büyük Türkçe Sözlük (2013). http://www.tdk.gov.tr
  • Dumanlı, D. (2011). Reklamlarda toplumsal cinsiyet kavramı ve kadın imgesinin kullanımı; bir içerik analizi, Yalova Üniversitesi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 2, s.132-149.
  • Eracar, N. (2013). Sözden öte sanatta terapi ve yaratıcılık, İstanbul: 3P Yayınları
  • Erdal, Ç.(2012). Uluslararası kadın konferansı, bildiriler kitabı, Dokuz Eylül Üniversitesi, s.562-572, İzmir.
  • Leuner, H.(1992). Katatimik görüntü yaşantısı. İzmir: İzmir Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları,
  • Sağlık, E. (2010).Yaratıcı Süreçte İmge Oluşturma ve Kişisel Masallar, Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Raporu, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • San, İ. (1981). Sanat ve eğitim, ders notu, Ankara:AÜ EFAM,
  • Touraine, A. (2007).Kadınların dünyası, İstanbul:Kırmızı Yay. s.63,
  • Tuik (2013). Genel nüfus sayımı.www.tuik.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Uşen, Ş. ve Delen, M.(2011). Eğitimli kadınların çalışma hayatına ilişkin tercihleri: İstanbul Örneği, Kamu İş, 11 (4).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri,(6.baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi
Year 2017, , 0 - 0, 29.12.2016
https://doi.org/10.17051/io.2017.06699

Abstract

References

  • Annarella, L. A. (1999). Using creative drama in the writing process, ERIC, ED434379.
  • Aşçı, D.(2012).Semıotıc analysıs of woman ımage: a research ın today’s istanbul outdoor advertısements. Yeditepe Üniversitesi, SBE, Yüksek lisans tezi, İstanbul.
  • Babaoğlu, N.A. (2002). Bir imaginativ terapi ve tanı tekniği: Katatim resimleme yaşantısı, Düşünen Adam: Psikiyatrive Nörolojik Bilimler Dergisi, s.2, İstanbul.
  • Berger, J.(1999). Görme biçimleri, İstanbul: Metis Yayınları,
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi, (2.baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi,
  • Büyük Türkçe Sözlük (2013). http://www.tdk.gov.tr
  • Dumanlı, D. (2011). Reklamlarda toplumsal cinsiyet kavramı ve kadın imgesinin kullanımı; bir içerik analizi, Yalova Üniversitesi, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, sayı 2, s.132-149.
  • Eracar, N. (2013). Sözden öte sanatta terapi ve yaratıcılık, İstanbul: 3P Yayınları
  • Erdal, Ç.(2012). Uluslararası kadın konferansı, bildiriler kitabı, Dokuz Eylül Üniversitesi, s.562-572, İzmir.
  • Leuner, H.(1992). Katatimik görüntü yaşantısı. İzmir: İzmir Büyükşehir Belediyesi Kültür Yayınları,
  • Sağlık, E. (2010).Yaratıcı Süreçte İmge Oluşturma ve Kişisel Masallar, Sanatta Yeterlik Eseri Çalışması Raporu, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • San, İ. (1981). Sanat ve eğitim, ders notu, Ankara:AÜ EFAM,
  • Touraine, A. (2007).Kadınların dünyası, İstanbul:Kırmızı Yay. s.63,
  • Tuik (2013). Genel nüfus sayımı.www.tuik.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Uşen, Ş. ve Delen, M.(2011). Eğitimli kadınların çalışma hayatına ilişkin tercihleri: İstanbul Örneği, Kamu İş, 11 (4).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008), Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri,(6.baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Fatma Akfırat

Publication Date December 29, 2016
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Akfırat, F. (2016). Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların “Kadın” İmgele-rinin Sanat Terapi ve Yaratıcı Drama Teknikleri ile İncelen-mesi. İlköğretim Online, 16(1). https://doi.org/10.17051/io.2017.06699
AMA Akfırat F. Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların “Kadın” İmgele-rinin Sanat Terapi ve Yaratıcı Drama Teknikleri ile İncelen-mesi. İOO. December 2016;16(1). doi:10.17051/io.2017.06699
Chicago Akfırat, Fatma. “Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların ‘Kadın’ İmgele-Rinin Sanat Terapi Ve Yaratıcı Drama Teknikleri Ile İncelen-Mesi”. İlköğretim Online 16, no. 1 (December 2016). https://doi.org/10.17051/io.2017.06699.
EndNote Akfırat F (December 1, 2016) Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların “Kadın” İmgele-rinin Sanat Terapi ve Yaratıcı Drama Teknikleri ile İncelen-mesi. İlköğretim Online 16 1
IEEE F. Akfırat, “Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların ‘Kadın’ İmgele-rinin Sanat Terapi ve Yaratıcı Drama Teknikleri ile İncelen-mesi”, İOO, vol. 16, no. 1, 2016, doi: 10.17051/io.2017.06699.
ISNAD Akfırat, Fatma. “Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların ‘Kadın’ İmgele-Rinin Sanat Terapi Ve Yaratıcı Drama Teknikleri Ile İncelen-Mesi”. İlköğretim Online 16/1 (December 2016). https://doi.org/10.17051/io.2017.06699.
JAMA Akfırat F. Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların “Kadın” İmgele-rinin Sanat Terapi ve Yaratıcı Drama Teknikleri ile İncelen-mesi. İOO. 2016;16. doi:10.17051/io.2017.06699.
MLA Akfırat, Fatma. “Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların ‘Kadın’ İmgele-Rinin Sanat Terapi Ve Yaratıcı Drama Teknikleri Ile İncelen-Mesi”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 1, 2016, doi:10.17051/io.2017.06699.
Vancouver Akfırat F. Okulöncesi Eğitimde Çocuğu Olan Kadınların “Kadın” İmgele-rinin Sanat Terapi ve Yaratıcı Drama Teknikleri ile İncelen-mesi. İOO. 2016;16(1).