Bu araştırmanın amacı, lise
öğrencilerinde siber zorbalık ve siber mağduriyet puanlarında cinsiyet, yaş,
okul türü, bilgisayar/cep telefonu/tablete sahip olma, interneti kullanma
sıklığı ve internete bağlandıkları yer açısından anlamlı bir fark olup olmadığını
incelemektir. Araştırmanın modeli, ilişkisel tarama modelidir. Araştırma grubu 1085
lise öğrencisinden (554 kız, 531 erkek) oluşmaktadır. Araştırmaya katılan
öğrencilerin yaşları 14-17 arasında değişmektedir. Araştırmada Kişisel Bilgi
Formu, Siber Zorbalık Ölçeği ve Siber Mağduriyet Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde normallik varsayımı karşılanamadığı
için değişkenler arası farklılıkların araştırılmasında, Mann-Whitney U testi,
Kruskal-Wallis testi ve Post-Hoc Mann-Whitney U testi uygulanmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre lise öğrencilerinin siber zorbalık ve siber
mağduriyet puanlarında bazı değişkenler açısından anlamlı farklılıklar
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |