BibTex RIS Cite

Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi

Year 2016, Volume: 15 Issue: 3, 0 - 0, 01.06.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.78518

Abstract

Bu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin öğrencilerin matematiksel dil becerilerinin gelişimine ilişkin farkındalıklarını incelemektir. Araştırma nitel türde bir araştırmadır ve araştırma verileri matematik öğretmenleri ile klinik görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları on ortaokul matematik öğretmenidir. Yapılan görüşmelerin analizinde tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcı öğretmenlerin çoğu matematiğe bir dil olarak bakılabileceği şeklinde bir görüş bildirmişlerdir. Katılımcılardan yalnız ikisinin bir dil olmanın gerektirdiği temel unsurlar ve yapısal özellikler bağlamında kapsamlı açıklamaları olmuştur. Katılımcıların hepsinin matematik dilinin etkin kullanımını önemsedikleri, bu dili derslerde doğru ve etkili bir şekilde kullanarak öğrencilerine örnek olmaları gerektiğini düşündükleri görülmüştür. Katılımcıların matematik dilinin etkin kullanımını önemsemelerine karşın öğrencilerin matematik dili becerilerinin geliştirilmesi konusunda ise hiçbirinin beklenilen farkındalığa sahip olmadıkları görülmüştür. 

References

  • Barwell, R. (2008). Discourse, mathematics and mathematics education. In N. H. Hornberger (Ed.) Encyclopedia of language and education, (pp. 317-328). New York: Springer.
  • Brenner, M. E. (1998). Development of mathematical communication in problem solving groups by language minority students. Bilingual Research Journal, 22 (4), 103-128.
  • Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues (CECRL), (2000). Apprendre, enseigner, évaluer. Division Des Langues Vivantes, Strasbourg, Conseil de l’Europe, Didier.
  • Cobb, P., Wood, T. & Yackel, E. (1994). Discourse, mathematical thinking and classroom practice. In E. A. Forman, N. Minick & C. Addison Stone (Eds.), Contexts for Learning: Sociocultural dynamics in children's development (pp.91-120). New York: Oxford University Press.
  • Dede, Y. (2007). Matematiğin öğretim biçimlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 99 – 107.
  • Gibbs, R. G. (2007). Analyzing qualitative data. London: Sage Publications.
  • Gray, V. D. (2004). The Language of Mathematics: A Functional Definition and the Development of an Instrument to Measure Teacher Perceived Self-efficacy, Ph.D. diss., Oregon State University.
  • Jamison, R. E. (2000). Learning the language of mathematics, Language and Learning across the Disciplines, 4, 45-54.
  • Leshem, S. & Markovits, Z. (2013). Mathematics and English, two languages: Teachers’ views. Journal of Education and Learning, 2 (1), 211 – 221.
  • Matteson, S. (2006). Mathematical literacy and standardized mathematical assessments.Reading Psychology, 27, 205–233.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim (6-8.sınıflar) matematik dersi öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 adresinden 07.03.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Öğretmenlik mesleği özel alan yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alanmatematik.html adresinden 07.03.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/www/guncellenen-ogretim-programlari/icerik/151 adresinden 08.08.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Ministry of Education of Taiwan (1993). Curriculum standards for national elementary school in Taiwan. Taipei: Ministry of Education.
  • Ministry of Education of Taiwan (2003). Grade 1-9 Curriculum Guidelines—Mathematics. Taipei: Ministry of Education.
  • Monroe, P. & Orme, M. (2002). Developing mathematical vocabulary. Preventing SchoolFailure, 46, 139-142.
  • Morgan, C. (2011). Communicating mathematically. In S. Johnston-Wilder, P. Johnston-Wilder, D. Pimm & C. Lee (Eds.), Learning to Teach Mathematics in the Secondary School (pp.146-161). London: Routledge.
  • Mullen, J. (2009). Enhancing mathematical literacy. Mathematical and Computing Sciences Masters.
  • http://fisherpub.sjfc.edu/mathcs_etd_masters/90 adresinden 10.09.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • National Council of Teachers of Mathematics, (1991). Professional Standards for Teaching Mathematics.http://www.nctm.org/flipbooks/standards/professionalteaching/index.html adresinden 12.01.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • National Council of Teachers of Mathematics, (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM
  • O'Halloran, K. L. (2000). Classroom discourse in mathematics: A multisemiotic analysis. Linguistics and Education, 10(3), 359-388.
  • Owens, B. (2006). The Language of Mathematics: Mathematical Terminology Simplified for Classroom Use, master diss., East Tennessee State University.
  • Romberg, T. (2000). Changing the teaching and learning of mathematics. The Australian Mathematics Teacher, 56(4), 6-9.
  • Runesson, U. (2005). Beyond discourse and interaction. Variation: a critical aspect for teaching and learning mathematics. Cambridge Journal of Education, 35(1), 69-87.
  • Schleppegrell, M. J. (2007). The linguistic challenges of mathematics teaching and learning: A research review. Reading & Writing Quarterly, 23(2), 139-159.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 3, 0 - 0, 01.06.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.78518

Abstract

References

  • Barwell, R. (2008). Discourse, mathematics and mathematics education. In N. H. Hornberger (Ed.) Encyclopedia of language and education, (pp. 317-328). New York: Springer.
  • Brenner, M. E. (1998). Development of mathematical communication in problem solving groups by language minority students. Bilingual Research Journal, 22 (4), 103-128.
  • Cadre Européen Commun de Référence pour les Langues (CECRL), (2000). Apprendre, enseigner, évaluer. Division Des Langues Vivantes, Strasbourg, Conseil de l’Europe, Didier.
  • Cobb, P., Wood, T. & Yackel, E. (1994). Discourse, mathematical thinking and classroom practice. In E. A. Forman, N. Minick & C. Addison Stone (Eds.), Contexts for Learning: Sociocultural dynamics in children's development (pp.91-120). New York: Oxford University Press.
  • Dede, Y. (2007). Matematiğin öğretim biçimlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 99 – 107.
  • Gibbs, R. G. (2007). Analyzing qualitative data. London: Sage Publications.
  • Gray, V. D. (2004). The Language of Mathematics: A Functional Definition and the Development of an Instrument to Measure Teacher Perceived Self-efficacy, Ph.D. diss., Oregon State University.
  • Jamison, R. E. (2000). Learning the language of mathematics, Language and Learning across the Disciplines, 4, 45-54.
  • Leshem, S. & Markovits, Z. (2013). Mathematics and English, two languages: Teachers’ views. Journal of Education and Learning, 2 (1), 211 – 221.
  • Matteson, S. (2006). Mathematical literacy and standardized mathematical assessments.Reading Psychology, 27, 205–233.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2005). İlköğretim (6-8.sınıflar) matematik dersi öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 adresinden 07.03.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2008). Öğretmenlik mesleği özel alan yeterlikleri. http://otmg.meb.gov.tr/alanmatematik.html adresinden 07.03.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/www/guncellenen-ogretim-programlari/icerik/151 adresinden 08.08.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Ministry of Education of Taiwan (1993). Curriculum standards for national elementary school in Taiwan. Taipei: Ministry of Education.
  • Ministry of Education of Taiwan (2003). Grade 1-9 Curriculum Guidelines—Mathematics. Taipei: Ministry of Education.
  • Monroe, P. & Orme, M. (2002). Developing mathematical vocabulary. Preventing SchoolFailure, 46, 139-142.
  • Morgan, C. (2011). Communicating mathematically. In S. Johnston-Wilder, P. Johnston-Wilder, D. Pimm & C. Lee (Eds.), Learning to Teach Mathematics in the Secondary School (pp.146-161). London: Routledge.
  • Mullen, J. (2009). Enhancing mathematical literacy. Mathematical and Computing Sciences Masters.
  • http://fisherpub.sjfc.edu/mathcs_etd_masters/90 adresinden 10.09.2014 tarihinde erişilmiştir.
  • National Council of Teachers of Mathematics, (1991). Professional Standards for Teaching Mathematics.http://www.nctm.org/flipbooks/standards/professionalteaching/index.html adresinden 12.01.2015 tarihinde erişilmiştir.
  • National Council of Teachers of Mathematics, (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM
  • O'Halloran, K. L. (2000). Classroom discourse in mathematics: A multisemiotic analysis. Linguistics and Education, 10(3), 359-388.
  • Owens, B. (2006). The Language of Mathematics: Mathematical Terminology Simplified for Classroom Use, master diss., East Tennessee State University.
  • Romberg, T. (2000). Changing the teaching and learning of mathematics. The Australian Mathematics Teacher, 56(4), 6-9.
  • Runesson, U. (2005). Beyond discourse and interaction. Variation: a critical aspect for teaching and learning mathematics. Cambridge Journal of Education, 35(1), 69-87.
  • Schleppegrell, M. J. (2007). The linguistic challenges of mathematics teaching and learning: A research review. Reading & Writing Quarterly, 23(2), 139-159.
There are 26 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Tangül Uygur Kabael

Ayla Ata Baran This is me

Publication Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 3

Cite

APA Uygur Kabael, T., & Ata Baran, A. (2016). Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi. İlköğretim Online, 15(3). https://doi.org/10.17051/io.2016.78518
AMA Uygur Kabael T, Ata Baran A. Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi. İOO. July 2016;15(3). doi:10.17051/io.2016.78518
Chicago Uygur Kabael, Tangül, and Ayla Ata Baran. “Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi”. İlköğretim Online 15, no. 3 (July 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.78518.
EndNote Uygur Kabael T, Ata Baran A (July 1, 2016) Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi. İlköğretim Online 15 3
IEEE T. Uygur Kabael and A. Ata Baran, “Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi”, İOO, vol. 15, no. 3, 2016, doi: 10.17051/io.2016.78518.
ISNAD Uygur Kabael, Tangül - Ata Baran, Ayla. “Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi”. İlköğretim Online 15/3 (July 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.78518.
JAMA Uygur Kabael T, Ata Baran A. Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.78518.
MLA Uygur Kabael, Tangül and Ayla Ata Baran. “Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 3, 2016, doi:10.17051/io.2016.78518.
Vancouver Uygur Kabael T, Ata Baran A. Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dili Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi. İOO. 2016;15(3).