Eğitim bilimlerinde genel olarak akademik ders başarısına odaklanılmasına rağmen akademik ders başarısını etkileyen diğer değişkenlere de odaklanılması gerekmektedir. Bu değişkenlerin başında motivasyon gelmektedir. Motivasyon birçok şekilde ölçülebildiği gibi birçok motivasyon kaynağı da bulunmaktadır. Öğretimin temel öğelerinden biri olan materyallerin bu bağlamda değerlendirilmesi oldukça önemlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı öğretim materyaline ilişkin motivasyonu ölçmeyi sağlayan bir ölçme aracını geliştirmektir. Keller tarafından ARCS Modeli referans alınarak geliştirilen 36 maddeden ve dört faktörden oluşan ölçek (IMMS) bu amaç için seçilerek Türkçeye uyarlaması yapılmıştır. Ölçme aracı örnekleminin ve bazı ifadelerin değişmesi nedeniyle ölçek geliştirme aşamalarının hepsi yeniden tekrarlanmıştır. Ölçme aracının birinci sürüm, ikinci sürüm çalışmaları açıklayıcı faktör analizi ile analiz edilmiş, daha sonra elde edilen ölçek doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. Çalışmaya üç farklı ortaokuldan toplam 1361 öğrenci katılmış, bunların 469’una ait veriler birinci sürüm için, 568’ine ait veriler açıklayıcı faktör analizi için, 295’ine ait veriler doğrulayıcı faktör analizi için kullanılmış, 29’una ait veriler ise aşırı uç değerde olması nedeniyle analizden çıkartılmıştır. Ölçeğin orijinalinde bulunan olumsuz ifadeler, örneklemin bu ifadeleri kodlayamaması nedeniyle olumlu ifadeye çevrilmiş, üç maddenin olumlu ifadesinin anlamlı olmaması nedeniyle ölçekten çıkartılarak 33 maddelik dört faktörlü bir ölçme aracı elde edilmiştir. Açıklayıcı faktör analizi için iç güvenilirlik katsayısı .93 olarak hesaplanan bu ölçme aracında doğrulayıcı faktör analizi bulgularının sınır-kabul değerlerinin içinde kaldığı belirlenmiştir. Sonuç olarak elde edilen değerlerden bu ölçme aracının ortaokul öğrencilerinin öğretim materyaline ilişkin motivasyon düzeylerinin belirlenmesinde kullanılabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
References
Acar, S. (2009). Web destekli performans tabanlı öğrenmede motivasyon stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına, kalıcılıklarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Ahmed, W. & Bruinsma, M. (2006). A structural model of self-concept, autonomous motivation and academic performance in cross-cultural perspective. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 4(3), 551-576.
Aladağ, Ö. (2007). Örgüt kültürü ile motivasyon arasındaki ilişkinin araştırılması (Eskişehir Sarar A.Ş. örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
Aydın, S., Yerdelen, S., Gürbüzoğlu Yalmancı, S., ve Göksu, V. (2014). Biyoloji öğrenmeye yönelik akademik motivasyon ölçeği: Ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 425-435.
Balaban-Salı, J. (2002). Uzaktan öğretimde güdüleyici öğrenme sistemlerinin tasarımı. Uluslararası Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Eskişehir.
Brophy, J. (1998). Motivationing students to learn. Modison, WI: Mcgraw Hill.
Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (2nd ed.). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Byrne, B. M. (1998). Structural equation modeling with LISREL, PRELIS and SIMPLIS: Basic concepts, applications, and programmings. London: Lawrence Erlbaum Assocatiates, Publishers.
Carey, L. M., Carey, J. O. & Pearson, L. C. (1991). Using measures of academic motivation for formative evaIuatian of the instructional strategy. In the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, MI.
Çetin, Ü., ve Mahiroğlu, A. (2008). ARCS motivasyon modeli uyarınca tasarlanmış eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 101-112.
Chan, K. W., Wong, K. Y. A., & Lo, S. C. E. (2012). Relational analysis of intrinsic motivation, achievement goals, learning strategies and academic achievement for Hong Kong secondary students. The Asia-Pacific Education Researcher, 21(2), 230-243.
Cobb, C. (2013). The use of an animated pedagogical agent as a mnemonic device to promote learning and motivation in online education. Yayımlanmamış doktora tezi, Walden University, Texas.
Dalgety, J., Coll, R. K., & Jones, A. (2003). Development of chemistry attitudes and experiences questionnaire (CAEQ). Journal of Research in Science Teaching, 40(7), 649-668.
De Vellis, R. F. (2003). Scale development: Theory and applications (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
Deci, E. L. (1972). The effects of contingent and noncontingent rewards and controls on intrinsic motivation. Organizational Behavior and Human Performance, 8(2), 217-229.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Springer Science & Business Media.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The" what" and" why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 173-182.
Dede, Y. ve Yaman, S. (2008). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 19-37.
Doğanay, A. ve Sarı, M. (2012). Düşünme dostu sınıf ölçeği (DDSÖ) geliştirme çalışması. İlköğretim Online, 11(1), 214-229.
Eccles, J. S., Wigfield, A., & Schiefele, U. (1998). Motivation to succeed. In N. Eisenberg (Ed.), Handbook of child psychology: Social, emotional, and personality development (5th ed., pp. 1017–1095). New York: Wiley.
Ersarı, G., ve Naktiyok, A. (2012). İş görenin içsel ve dışsal motivasyonunda stresle mücadele tekniklerinin rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 81-101.
Eryılmaz, A., ve Ercan, L. (2014). Ergenler için Ders Çalışmaya Motive Olma Ölçeğinin Geliştirilmesi. Başkent Unıversıty Journal of Educatıon, 1(1), 34-40.
Eryılmaz, H. (2013). Electronıc and ınteractıve book applıcatıons for dıstance educatıon system. An example from Turkey: Anadolu Unıversıty. In ICERI2013 Proceedings (pp. 7237-7239), Seville.
Fortier, M. S., Vallerand, R. J., & Guay, F. (1995). Academic motivation and school performance: Toward a structural model. Contemporary Educational Psychology, 20(3), 257-274.
Gabrielle, D. M. (2003). The effects of technology-mediated ınstructional strategies on motivation, performance and self-directed learning,. Yayımlanmamış doktora tezi, Florida State University, Florida.
Gillet, N., Vallerand, R. J., & Lafrenière, M. A. K. (2012). Intrinsic and extrinsic school motivation as a function of age: The mediating role of autonomy support. Social Psychology of Education, 15(1), 77-95.
Glynn, S. M., Taasoobshirazi, G., & Brickman, P. (2007). Nonscience majors learning science: A theoretical model of motivation. Journal of Research in Science Teaching, 44(8), 1088-1107.
Harter, S. (1981). A new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: motivational and informational components. Developmental Psychology, 17(3), 300-312.
Huang, D. W., Diefes-Dux, H., Imbrie, P. K., Daku, B., & Kallimani, J. G. (2004). Learning motivation evaluation for a computer-based instructional tutorial using ARCS model of motivational design. In Frontiers in Education, 2004. FIE 2004. 34th. IEEE.(Huang, Diefes-Dux et al. 2004)
Huett, J. B. (2006). The effects of ARCS-based confidence strategies on learner confidence and performance in distance education. Yayımlanmamış doktora tezi, University of North Texas, Texas.
Kalaycı, Ş. (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (4th ed.). Ankara: Asil Yayıncılık.
Kaplan, M. (2007). Motivasyon teorileri kapsamında uygulanan özendirme araçlarının işgören performansına etkisi ve bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Atılım Üniversitesi.
Keller, J.M. (1983). Motivational design of Instruction. In C. M. Reigeluth (Ed.) Instructional design theories and models: An overview of their current status (pp. 383-434). Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
Keller, J. M. (1987). Development and use of the ARCS model of instructional design. Journal of Instructional Development, 10(3), 2-10.
Keller, J. M. (1999). Motivation in cyber learning environments. Educational Technology International, 1(1), 7-30.
Keller, J. M. (2006). Development of two measures of learner motivation: CIS and IMMS. [Online]: Retrived on March 20, 2014, from http://olpcorps.wikispaces.com/ file/view/ARCSMEA+Partial+Draft+060222.doc
Keller, J. M. (2008). First principles of motivation to learn and e3-learning. Distance Education, 29(2), 175-185.
Keller, J.M. (2010). Motivational design for learning and performance: The ARCS model approach. New York, NY: Springer.
Keller, J. M., & Kopp, T. (1987). An application of the ARCS model of motivational design. In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional-design theories in action: Lessons illustrating selected theories and models (pp. 289–320). Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
Keller, J. M., & Suzuki, K. (1988). Use of the ARCS motivation model in courseware design. In D. H. Jonassen (Ed.), Instructional designs for microcomputer courseware (pp. 289–320). Hillsdale: Erlbaum.
Kutlu, H. ve Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 29-62.
Lau, S. H., & Woods, P. C. (2009). Understanding the behavior changes in belief and attitude among experienced and inexperienced learning object users. Computers & Education, 52(2), 333-342.
Lepper, M. R. (1988). Motivational considerations in the study of instruction. Cognition and Instruction, 5(4), 289-309.
Lussier, R. N. (1990). Human relations in organizations: A skill-building approach. Homewood, IL: Irwin.
Main, R. G. (1993). Integrating motivation into the ınstructional design process. Educational Technology, 33(12), 37-41.
Malone, T. & Lepper, M. (1987). Making learning fun: A taxonomy of intrinsic motivations for learning. In R. Snow & M. Farr (Eds.), Aptitude, learning, and instruction: Cognitive and affective process analyses (pp. 223–253). Hillsdale, NJ: Erlbaum
Marovitz, M., & Buckley, J. (1987). Integrating ARCS Motivational Theory into the Component Display Theory of Instructional Design. In ERIC, [Online]: Retrived on February 10, 2014, from http://eric.ed.gov/?id=ED292872
Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50(4), 370-396.
Means, T. B., Jonassen, D. H., & Dwyer, F. M. (1997). Enhancing relevance: Embedded ARCS strategies vs. purpose. Educational Technology Research and Development, 45(1), 5-17.
Mottaz, C. J. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of work satisfactıon. The Sociological Quarterly, 26(3), 365-385.
Newstrom, J. W., & Davis, K. (2002). Organizational Behavior human behavior at work. New York: McGraw-Hill.
Niemiec, C. P., & Ryan, R. M. (2009). Autonomy, competence, and relatedness in the classroom Applying self-determination theory to educational practice. Theory and Research in Education, 7(2), 133-144.
Pajares, F. (1996). Self-efficacy beliefs in academic settings. Review of educational research, 66(4), 543-578.
Pintrich, P. R., & Maehr, M. L. (Eds.). (2004). Advances in motivation and achievement: Motivating students, improving schools (Vol. 13). Oxford: JAI, An Imprint of Elsevier Science.
Reeve, J.M.(2004). Understanding motivation and emotion. USA:Jhon Willey & Sons.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
Schunk, D. H., & Pajares, F. (2001). The Development of Academic Self-Efficacy. In A. Wigfield & J. Eccles (Eds). Development of Achievement motivation (pp.15-31). San Diego: American Pres.
Sheskin, D. J. (2004). Handbook of parametric and nonparametric statistical procedures (3rd ed.). Boca Raton: Chapman&Hall/CRC
Slavin, R. E. (2003). Educational psychology: Theory into practice (7th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Small, R.V. (1997). Assessing the motivational quality of world wide websites. ERIC Clearinghouse on Information and Technology. (ED number pending, IR 018 331)
Song, S. H. (1998). The effects of motivationally adaptive computer assisted ınstruction developed through the arcs model. Yayımlanmamış doktora tezi, Florida State University, Florida.
Song, S. H., & Keller, J. M. (1999). The ARCS Model for developing motivationally-adaptive computer-assisted ınstruction. In ERIC, [Online]: Retrived on February 10, 2014, from http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED436181.pdf
Steers, R. M., & Porter, L. W. (1991). Motivation and work behavior (5th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
TDK (2015). T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55c34230d02816.61655015 adresinden 20 Şubat 2015 tarihinde erişilmiştir.
Tuan, H. L., Chin, C. C., & Shieh, S. H. (2005). The development of a questionnaire to measure students' motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
Watters, J. J., & Ginns, I. S. (2000). Developing motivation to teach elementary science: Effect of collaborative and authentic learning practices in preservice education. Journal of Science Teacher Education, 11(4), 301-321.
Wolters, C. A., & Rosenthal, H. (2000). The relation between students’ motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies.International Journal of Educational Research, 33(7), 801-820.
Woodworth, R. S. (1918). Dynamic psychology. New York: Columbia University Press.
Zusho, A., Pintrich, P. R., & Coppola, B. (2003). Skill and will: The role of motivation and cognition in the learning of college chemistry. International Journal of Science Education, 25(9), 1081-1094.
Acar, S. (2009). Web destekli performans tabanlı öğrenmede motivasyon stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına, kalıcılıklarına ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Ahmed, W. & Bruinsma, M. (2006). A structural model of self-concept, autonomous motivation and academic performance in cross-cultural perspective. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 4(3), 551-576.
Aladağ, Ö. (2007). Örgüt kültürü ile motivasyon arasındaki ilişkinin araştırılması (Eskişehir Sarar A.Ş. örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
Aydın, S., Yerdelen, S., Gürbüzoğlu Yalmancı, S., ve Göksu, V. (2014). Biyoloji öğrenmeye yönelik akademik motivasyon ölçeği: Ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Bilim, 39(176), 425-435.
Balaban-Salı, J. (2002). Uzaktan öğretimde güdüleyici öğrenme sistemlerinin tasarımı. Uluslararası Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Eskişehir.
Brophy, J. (1998). Motivationing students to learn. Modison, WI: Mcgraw Hill.
Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (2nd ed.). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Byrne, B. M. (1998). Structural equation modeling with LISREL, PRELIS and SIMPLIS: Basic concepts, applications, and programmings. London: Lawrence Erlbaum Assocatiates, Publishers.
Carey, L. M., Carey, J. O. & Pearson, L. C. (1991). Using measures of academic motivation for formative evaIuatian of the instructional strategy. In the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Chicago, MI.
Çetin, Ü., ve Mahiroğlu, A. (2008). ARCS motivasyon modeli uyarınca tasarlanmış eğitim yazılımının öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 101-112.
Chan, K. W., Wong, K. Y. A., & Lo, S. C. E. (2012). Relational analysis of intrinsic motivation, achievement goals, learning strategies and academic achievement for Hong Kong secondary students. The Asia-Pacific Education Researcher, 21(2), 230-243.
Cobb, C. (2013). The use of an animated pedagogical agent as a mnemonic device to promote learning and motivation in online education. Yayımlanmamış doktora tezi, Walden University, Texas.
Dalgety, J., Coll, R. K., & Jones, A. (2003). Development of chemistry attitudes and experiences questionnaire (CAEQ). Journal of Research in Science Teaching, 40(7), 649-668.
De Vellis, R. F. (2003). Scale development: Theory and applications (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
Deci, E. L. (1972). The effects of contingent and noncontingent rewards and controls on intrinsic motivation. Organizational Behavior and Human Performance, 8(2), 217-229.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Springer Science & Business Media.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The" what" and" why" of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological Inquiry, 11(4), 227-268.
Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 173-182.
Dede, Y. ve Yaman, S. (2008). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 19-37.
Doğanay, A. ve Sarı, M. (2012). Düşünme dostu sınıf ölçeği (DDSÖ) geliştirme çalışması. İlköğretim Online, 11(1), 214-229.
Eccles, J. S., Wigfield, A., & Schiefele, U. (1998). Motivation to succeed. In N. Eisenberg (Ed.), Handbook of child psychology: Social, emotional, and personality development (5th ed., pp. 1017–1095). New York: Wiley.
Ersarı, G., ve Naktiyok, A. (2012). İş görenin içsel ve dışsal motivasyonunda stresle mücadele tekniklerinin rolü. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 81-101.
Eryılmaz, A., ve Ercan, L. (2014). Ergenler için Ders Çalışmaya Motive Olma Ölçeğinin Geliştirilmesi. Başkent Unıversıty Journal of Educatıon, 1(1), 34-40.
Eryılmaz, H. (2013). Electronıc and ınteractıve book applıcatıons for dıstance educatıon system. An example from Turkey: Anadolu Unıversıty. In ICERI2013 Proceedings (pp. 7237-7239), Seville.
Fortier, M. S., Vallerand, R. J., & Guay, F. (1995). Academic motivation and school performance: Toward a structural model. Contemporary Educational Psychology, 20(3), 257-274.
Gabrielle, D. M. (2003). The effects of technology-mediated ınstructional strategies on motivation, performance and self-directed learning,. Yayımlanmamış doktora tezi, Florida State University, Florida.
Gillet, N., Vallerand, R. J., & Lafrenière, M. A. K. (2012). Intrinsic and extrinsic school motivation as a function of age: The mediating role of autonomy support. Social Psychology of Education, 15(1), 77-95.
Glynn, S. M., Taasoobshirazi, G., & Brickman, P. (2007). Nonscience majors learning science: A theoretical model of motivation. Journal of Research in Science Teaching, 44(8), 1088-1107.
Harter, S. (1981). A new self-report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in the classroom: motivational and informational components. Developmental Psychology, 17(3), 300-312.
Huang, D. W., Diefes-Dux, H., Imbrie, P. K., Daku, B., & Kallimani, J. G. (2004). Learning motivation evaluation for a computer-based instructional tutorial using ARCS model of motivational design. In Frontiers in Education, 2004. FIE 2004. 34th. IEEE.(Huang, Diefes-Dux et al. 2004)
Huett, J. B. (2006). The effects of ARCS-based confidence strategies on learner confidence and performance in distance education. Yayımlanmamış doktora tezi, University of North Texas, Texas.
Kalaycı, Ş. (2009). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (4th ed.). Ankara: Asil Yayıncılık.
Kaplan, M. (2007). Motivasyon teorileri kapsamında uygulanan özendirme araçlarının işgören performansına etkisi ve bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Atılım Üniversitesi.
Keller, J.M. (1983). Motivational design of Instruction. In C. M. Reigeluth (Ed.) Instructional design theories and models: An overview of their current status (pp. 383-434). Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
Keller, J. M. (1987). Development and use of the ARCS model of instructional design. Journal of Instructional Development, 10(3), 2-10.
Keller, J. M. (1999). Motivation in cyber learning environments. Educational Technology International, 1(1), 7-30.
Keller, J. M. (2006). Development of two measures of learner motivation: CIS and IMMS. [Online]: Retrived on March 20, 2014, from http://olpcorps.wikispaces.com/ file/view/ARCSMEA+Partial+Draft+060222.doc
Keller, J. M. (2008). First principles of motivation to learn and e3-learning. Distance Education, 29(2), 175-185.
Keller, J.M. (2010). Motivational design for learning and performance: The ARCS model approach. New York, NY: Springer.
Keller, J. M., & Kopp, T. (1987). An application of the ARCS model of motivational design. In C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional-design theories in action: Lessons illustrating selected theories and models (pp. 289–320). Hillsdale: Lawrence Erlbaum.
Keller, J. M., & Suzuki, K. (1988). Use of the ARCS motivation model in courseware design. In D. H. Jonassen (Ed.), Instructional designs for microcomputer courseware (pp. 289–320). Hillsdale: Erlbaum.
Kutlu, H. ve Sözbilir, M. (2011). Yaşam temelli ARCS öğretim modeliyle 9. sınıf kimya dersi “Hayatımızda Kimya” ünitesinin öğretimi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 29-62.
Lau, S. H., & Woods, P. C. (2009). Understanding the behavior changes in belief and attitude among experienced and inexperienced learning object users. Computers & Education, 52(2), 333-342.
Lepper, M. R. (1988). Motivational considerations in the study of instruction. Cognition and Instruction, 5(4), 289-309.
Lussier, R. N. (1990). Human relations in organizations: A skill-building approach. Homewood, IL: Irwin.
Main, R. G. (1993). Integrating motivation into the ınstructional design process. Educational Technology, 33(12), 37-41.
Malone, T. & Lepper, M. (1987). Making learning fun: A taxonomy of intrinsic motivations for learning. In R. Snow & M. Farr (Eds.), Aptitude, learning, and instruction: Cognitive and affective process analyses (pp. 223–253). Hillsdale, NJ: Erlbaum
Marovitz, M., & Buckley, J. (1987). Integrating ARCS Motivational Theory into the Component Display Theory of Instructional Design. In ERIC, [Online]: Retrived on February 10, 2014, from http://eric.ed.gov/?id=ED292872
Maslow, A. H. (1943). A theory of human motivation. Psychological Review, 50(4), 370-396.
Means, T. B., Jonassen, D. H., & Dwyer, F. M. (1997). Enhancing relevance: Embedded ARCS strategies vs. purpose. Educational Technology Research and Development, 45(1), 5-17.
Mottaz, C. J. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of work satisfactıon. The Sociological Quarterly, 26(3), 365-385.
Newstrom, J. W., & Davis, K. (2002). Organizational Behavior human behavior at work. New York: McGraw-Hill.
Niemiec, C. P., & Ryan, R. M. (2009). Autonomy, competence, and relatedness in the classroom Applying self-determination theory to educational practice. Theory and Research in Education, 7(2), 133-144.
Pajares, F. (1996). Self-efficacy beliefs in academic settings. Review of educational research, 66(4), 543-578.
Pintrich, P. R., & Maehr, M. L. (Eds.). (2004). Advances in motivation and achievement: Motivating students, improving schools (Vol. 13). Oxford: JAI, An Imprint of Elsevier Science.
Reeve, J.M.(2004). Understanding motivation and emotion. USA:Jhon Willey & Sons.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, 55(1), 68-78.
Schunk, D. H., & Pajares, F. (2001). The Development of Academic Self-Efficacy. In A. Wigfield & J. Eccles (Eds). Development of Achievement motivation (pp.15-31). San Diego: American Pres.
Sheskin, D. J. (2004). Handbook of parametric and nonparametric statistical procedures (3rd ed.). Boca Raton: Chapman&Hall/CRC
Slavin, R. E. (2003). Educational psychology: Theory into practice (7th ed.). Boston: Allyn & Bacon.
Small, R.V. (1997). Assessing the motivational quality of world wide websites. ERIC Clearinghouse on Information and Technology. (ED number pending, IR 018 331)
Song, S. H. (1998). The effects of motivationally adaptive computer assisted ınstruction developed through the arcs model. Yayımlanmamış doktora tezi, Florida State University, Florida.
Song, S. H., & Keller, J. M. (1999). The ARCS Model for developing motivationally-adaptive computer-assisted ınstruction. In ERIC, [Online]: Retrived on February 10, 2014, from http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED436181.pdf
Steers, R. M., & Porter, L. W. (1991). Motivation and work behavior (5th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
TDK (2015). T.C. Başbakanlık Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk Dil Kurumu, http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55c34230d02816.61655015 adresinden 20 Şubat 2015 tarihinde erişilmiştir.
Tuan, H. L., Chin, C. C., & Shieh, S. H. (2005). The development of a questionnaire to measure students' motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
Watters, J. J., & Ginns, I. S. (2000). Developing motivation to teach elementary science: Effect of collaborative and authentic learning practices in preservice education. Journal of Science Teacher Education, 11(4), 301-321.
Wolters, C. A., & Rosenthal, H. (2000). The relation between students’ motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies.International Journal of Educational Research, 33(7), 801-820.
Woodworth, R. S. (1918). Dynamic psychology. New York: Columbia University Press.
Zusho, A., Pintrich, P. R., & Coppola, B. (2003). Skill and will: The role of motivation and cognition in the learning of college chemistry. International Journal of Science Education, 25(9), 1081-1094.
Dinçer, S., & Doğanay, A. (2016). Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması. İlköğretim Online, 15(4). https://doi.org/10.17051/io.2016.19056
AMA
Dinçer S, Doğanay A. Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması. İOO. September 2016;15(4). doi:10.17051/io.2016.19056
Chicago
Dinçer, Serkan, and Ahmet Doğanay. “Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması”. İlköğretim Online 15, no. 4 (September 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.19056.
EndNote
Dinçer S, Doğanay A (September 1, 2016) Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması. İlköğretim Online 15 4
IEEE
S. Dinçer and A. Doğanay, “Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması”, İOO, vol. 15, no. 4, 2016, doi: 10.17051/io.2016.19056.
ISNAD
Dinçer, Serkan - Doğanay, Ahmet. “Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması”. İlköğretim Online 15/4 (September 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.19056.
JAMA
Dinçer S, Doğanay A. Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.19056.
MLA
Dinçer, Serkan and Ahmet Doğanay. “Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 4, 2016, doi:10.17051/io.2016.19056.
Vancouver
Dinçer S, Doğanay A. Öğretim Materyali’ne İlişkin Motivasyon Ölçeği (ÖMMÖ) Türkçe Uyarlama Çalışması. İOO. 2016;15(4).