Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin kültürel miras eğitimine ilişkin görüşleri ve sosyal bilgiler dersinde ne düzeyde yer verildiğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile yapılan bu çalışmada içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma, 2013-2014 eğitim öğretim döneminde Ankara’da bulunan 15 ortaokulda gerçekleştirilmiştir. 34 Sosyal Bilgiler öğretmeninin görüşlerini ortaya koymuştur. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin kültürel miras konusuna önem verdikleri görülmüş ve Sosyal Bilgiler dersi kapsamında yer almasının önemli olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerine göre, Sosyal Bilgiler programında kültürel miras konularının ve eğitiminin yeterli olmadığı, özellikle programda yapılacak düzenlemeler ve zenginleştirmeler ile kültürel miras konularının daha etkili öğretilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 15 Issue: 1 |