BibTex RIS Cite

Türkiye'nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.29617

Abstract

Bu araştırmada Türkiye'deki ilkokullarda bulunan sınıf kütüphanelerinin yeterlilikleri ve mevcut sınıf kütüphanelerin ne şekilde kullanıldığının belirlenmesi, bu yönde bir değerlendirme yapılması ve önerilerde bulunulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunda, 2013-2014 bahar öğretim döneminde, Türkiye'nin farklı bölgelerinde bulunan ilkokullarda görev yapmakta olan 53 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tüm sonuçlar birlikte değerlendirildiğinde, araştırmanın çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin çoğunluğunun sınıf kütüphanelerini oluşturmada, özellikle kitap seçimi noktasında, seçilecek kitapların nicelik ve nitelikleri bakımından literatürde belirtilen etkili bir sınıf kütüphanesi oluşturma standartları bakımından geçerli ve/veya yeterli sınıf içi uygulamalar gerçekleştiremedikleri, bu olumsuz durumun temel sebebinin öğretmenlerin eğitimin diğer paydaşlarından gerekli desteği alamamaları veya konuya ilişkin doğru yaklaşımlardan haberdar olamamaları şeklinde değerlendirilebilir.

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.29617

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Gülhiz Pilten

Nalan Tolgay

Publication Date May 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Pilten, G., & Tolgay, N. (2016). Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.29617
AMA Pilten G, Tolgay N. Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. EEO. April 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.29617
Chicago Pilten, Gülhiz, and Nalan Tolgay. “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 15, no. 2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.29617.
EndNote Pilten G, Tolgay N (April 1, 2016) Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. İlköğretim Online 15 2
IEEE G. Pilten and N. Tolgay, “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”, EEO, vol. 15, no. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.29617.
ISNAD Pilten, Gülhiz - Tolgay, Nalan. “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online 15/2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.29617.
JAMA Pilten G, Tolgay N. Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. EEO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.29617.
MLA Pilten, Gülhiz and Nalan Tolgay. “Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.29617.
Vancouver Pilten G, Tolgay N. Türkiye’nin Farklı Bölgelerinde Bulunan İlkokullardaki Sınıf Kütüphanelerinin Yeterliliklerinin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. EEO. 2016;15(2).