BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Eğitim Programı ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.76119

Abstract

Bu araştırmada; okul öncesi eğitim programında akıl yürütme becerilerine ait yere ve okul öncesi eğitim programının okul öncesi eğitim kurumlarındaki örtük programlar üzerine etkisine dair alan uzmanlarının görüşlerine başvurulmuştur.

Alan uzmanları okul öncesi eğitim programında direkt olarak akıl yürütme becerilerine ait kazanım, gösterge ve kavramlar bulunmadığını ancak akıl yürütmenin temelini oluşturacak kazanım, gösterge ve kavramların programda yer aldığını belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra alan uzmanları okul öncesi eğitim programının okul öncesi eğitim kurumlarında ve sınıflarında oluşan örtük program üzerinde etkili olduğunu belirtmekte, örtük program hakkında okul öncesi öğretmeni adaylarının bilinçlendirilmelerini gerekli görmekte ve konuyla ilgili farkındalık sağlanarak uygulamalara ağırlık verilmesi gerektiğini düşünmektedirler.

References

  • Abdulsalam, A. (2008). Saudi students’ perspectives on their teachers’ transmission of negative messages: a hidden curriculum (Doctoral Thesis, The University of Kansas). http://kuscholarworks.ku.edu/handle/1808/6193?show=full
  • Adagideli, F. H. ve Ader, E. (2014). Okul öncesi dönemde üstbiliş ve özdüzenleme: değerlendirme, öğretim ve beceriler. G. Sakız (Ed), Özdüzenleme: öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler içinde, s. 130-154. Ankara: Nobel Akademik.
  • Babad, E. (2009). Teaching and nonverbal behavior in the classroom. In L. J. Saha & A. G. Dworkin (Eds), International handbook of research on teachers and teaching, pp. 817-827. USA: Springer.
  • Başar, M. (2011). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının yönetiminde örtük program (Uşak İli Örneği) (Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Blair, C. (2008). School readiness. In Neil J. Salkind (Ed.), Encyclopedia Of Educational Psychology. California: SAGE.
  • Bodrova, E., & Leong, D. (2010). Zihin araçları: erken çocukluk eğitiminde Vygotsky yaklaşımı. G. Haktanır (Çev. Ed.), Ankara: Anı. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007)
  • Brooks, J. G., & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: the casa for constructivist classrooms. ASCD: Virginia USA.
  • Clemson, D., & Clemson, W. (2001). Mathematics in the early years. New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Durak, T. (2011). Okulöncesi çocuk ve ilk öğretmeni. M. Ormanlıoğlu Uluğ ve G. Karadeniz (Ed), Okulöncesi çocuk ve … içinde, s. 23-44. Ankara: Nobel Akademik.
  • Gürkan, T. (2008). Erken çocukluk dönemi ve okulöncesi eğitim. Şefik Yaşar (Ed), Okulöncesi eğitime giriş içinde, s. 1-20. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Gürol, A. (2014). Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi. F. Gülaçtı ve S. Tümkaya (Ed), Erken çocukluk eğitimi içinde, s. 91-107. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güven, B. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar. Ş. Tan (Ed), Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde, s. 1-29. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hatch, J. A. (2012). From theory to curriculum: developmental theory and its relationship to curriculum and instruction in early childhood education. In N. File, J. J. Mueller ve D. B. Wisneski (Eds), Curriculum in early childhood education, pp. 42-53. NY: Routledge.
  • Kurtz, K., Gentner, D., & Gunn, V. (1999). Reasoning. In B. M. Bly & D. E. Rumelhart (Eds), Cognitive science, pp. 145-200. California: Academic Press.
  • Kuru Turaşlı, N. (2011). Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi. G. Haktanır (Ed), Okul Öncesi Eğitime Giriş içinde, s. 1-24. Ankara: Anı.
  • Landau, B. (2009). Classroom management. In L. J. Saha & A. G. Dworkin (Eds), International handbook of research on teachers and teaching, pp. 739-753. USA: Springer.
  • Mathis, C. (2011). What are supports and barriers to using social constructivism and Reggio Emilia approach in state funded preschool programs in California (Doctoral Thesis, California State University). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3474428)
  • McKerman, J. (2008). Curriculum and imagination: process theory, pedagogy and action research. London and New York: Taylor&Francis e-Library.
  • Mohanty, C. T. (1987). The hidden curriculum of sex roles in twu urban middle class Bombay preschools (Doctoral Thesis, University of Ilinois). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 8721718)
  • Neumann, J. W. (2009). Four questions: a hermeneutical study of relevance and meaning in education (Doctoral Thesis, University of Houston). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3373697)
  • Oktay, A. (2010). Okul öncesi eğitim ve ilköğretimin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemi. A. Oktay (Ed.), İlköğretime hazırlık ve ilköğretim programları içinde, s. 1-20. Ankara: Pegem Akademi.
  • Polat, Ö. (2011). Okul öncesinde ilköğretime hazırlık. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Rule, A. C. (2007). Mystery boxes: helping children improve their reasoning. Early Childhood Education Journal, 35(1), 13-18.
  • Sarı, M. (2007). Demokratik değerlerin kazanımı sürecinde örtük program: düşük ve yüksek “okul yaşam kalitesi”ne sahip iki ilköğretim okulunda nitel bir çalışma (Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Senge, P., Cambron-McCabe, N., Lucas, T., Smith, B., Dutton, J., & Kleiner, A. (2014). Öğrenen okullar. M. Çetin (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal çalışma basım tarihi 2012)
  • Storey, S. O. (2004). Teacher questioning to improve early childhood reasoning (Doctoral Thesis, The University of Arizona). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3132260)
  • Tal, C., & Yinon, Y. (2009). Teachers’ values in the classroom. In L. J. Saha & A. G. Dworkin (Eds), International handbook of research on teachers and teaching, pp. 259-276. USA: Springer.
  • Tezel-Şahin, F. ve Özyürek, A. (2011). Anne baba eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Toran, M. (2012). Çocukluğun ve erken çocukluk eğitiminin tarihi ve kuramsal temelleri. A. Avcı ve M. Toran (Ed), Okul öncesi eğitime giriş içinde, s. 1-19. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Vygotsky, L. (1930). Mind and society. London: Harvard University Press.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: the development of higher psychological processes. London: Harvard University Press.
  • Yordi, B. (1980). Learning and social change: the formal and the hidden curriculum. Alternative Higher Education, 4(4), 260-273.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. A. Oktay ve Ö. Polat Unutkan, Okul öncesi eğitimde güncel konular içinde, s. 25-44. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Zembat, R. (2010). Okul öncesinde problem çözme ve beyin fırtınası. R. Zembat (Ed), Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri içinde, s. 221-253. Ankara: Anı.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.76119

Abstract

References

  • Abdulsalam, A. (2008). Saudi students’ perspectives on their teachers’ transmission of negative messages: a hidden curriculum (Doctoral Thesis, The University of Kansas). http://kuscholarworks.ku.edu/handle/1808/6193?show=full
  • Adagideli, F. H. ve Ader, E. (2014). Okul öncesi dönemde üstbiliş ve özdüzenleme: değerlendirme, öğretim ve beceriler. G. Sakız (Ed), Özdüzenleme: öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler içinde, s. 130-154. Ankara: Nobel Akademik.
  • Babad, E. (2009). Teaching and nonverbal behavior in the classroom. In L. J. Saha & A. G. Dworkin (Eds), International handbook of research on teachers and teaching, pp. 817-827. USA: Springer.
  • Başar, M. (2011). Sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarının yönetiminde örtük program (Uşak İli Örneği) (Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Blair, C. (2008). School readiness. In Neil J. Salkind (Ed.), Encyclopedia Of Educational Psychology. California: SAGE.
  • Bodrova, E., & Leong, D. (2010). Zihin araçları: erken çocukluk eğitiminde Vygotsky yaklaşımı. G. Haktanır (Çev. Ed.), Ankara: Anı. (Orijinal çalışma basım tarihi 2007)
  • Brooks, J. G., & Brooks, M. G. (1999). In search of understanding: the casa for constructivist classrooms. ASCD: Virginia USA.
  • Clemson, D., & Clemson, W. (2001). Mathematics in the early years. New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Durak, T. (2011). Okulöncesi çocuk ve ilk öğretmeni. M. Ormanlıoğlu Uluğ ve G. Karadeniz (Ed), Okulöncesi çocuk ve … içinde, s. 23-44. Ankara: Nobel Akademik.
  • Gürkan, T. (2008). Erken çocukluk dönemi ve okulöncesi eğitim. Şefik Yaşar (Ed), Okulöncesi eğitime giriş içinde, s. 1-20. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Gürol, A. (2014). Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi. F. Gülaçtı ve S. Tümkaya (Ed), Erken çocukluk eğitimi içinde, s. 91-107. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güven, B. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar. Ş. Tan (Ed), Öğretim İlke ve Yöntemleri içinde, s. 1-29. Ankara: Pegem Akademi.
  • Hatch, J. A. (2012). From theory to curriculum: developmental theory and its relationship to curriculum and instruction in early childhood education. In N. File, J. J. Mueller ve D. B. Wisneski (Eds), Curriculum in early childhood education, pp. 42-53. NY: Routledge.
  • Kurtz, K., Gentner, D., & Gunn, V. (1999). Reasoning. In B. M. Bly & D. E. Rumelhart (Eds), Cognitive science, pp. 145-200. California: Academic Press.
  • Kuru Turaşlı, N. (2011). Okul öncesi eğitimin tanımı, kapsamı ve önemi. G. Haktanır (Ed), Okul Öncesi Eğitime Giriş içinde, s. 1-24. Ankara: Anı.
  • Landau, B. (2009). Classroom management. In L. J. Saha & A. G. Dworkin (Eds), International handbook of research on teachers and teaching, pp. 739-753. USA: Springer.
  • Mathis, C. (2011). What are supports and barriers to using social constructivism and Reggio Emilia approach in state funded preschool programs in California (Doctoral Thesis, California State University). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3474428)
  • McKerman, J. (2008). Curriculum and imagination: process theory, pedagogy and action research. London and New York: Taylor&Francis e-Library.
  • Mohanty, C. T. (1987). The hidden curriculum of sex roles in twu urban middle class Bombay preschools (Doctoral Thesis, University of Ilinois). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 8721718)
  • Neumann, J. W. (2009). Four questions: a hermeneutical study of relevance and meaning in education (Doctoral Thesis, University of Houston). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3373697)
  • Oktay, A. (2010). Okul öncesi eğitim ve ilköğretimin çocuğun yaşamındaki yeri ve önemi. A. Oktay (Ed.), İlköğretime hazırlık ve ilköğretim programları içinde, s. 1-20. Ankara: Pegem Akademi.
  • Polat, Ö. (2011). Okul öncesinde ilköğretime hazırlık. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Rule, A. C. (2007). Mystery boxes: helping children improve their reasoning. Early Childhood Education Journal, 35(1), 13-18.
  • Sarı, M. (2007). Demokratik değerlerin kazanımı sürecinde örtük program: düşük ve yüksek “okul yaşam kalitesi”ne sahip iki ilköğretim okulunda nitel bir çalışma (Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Senge, P., Cambron-McCabe, N., Lucas, T., Smith, B., Dutton, J., & Kleiner, A. (2014). Öğrenen okullar. M. Çetin (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik. (Orijinal çalışma basım tarihi 2012)
  • Storey, S. O. (2004). Teacher questioning to improve early childhood reasoning (Doctoral Thesis, The University of Arizona). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI Microform 3132260)
  • Tal, C., & Yinon, Y. (2009). Teachers’ values in the classroom. In L. J. Saha & A. G. Dworkin (Eds), International handbook of research on teachers and teaching, pp. 259-276. USA: Springer.
  • Tezel-Şahin, F. ve Özyürek, A. (2011). Anne baba eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Toran, M. (2012). Çocukluğun ve erken çocukluk eğitiminin tarihi ve kuramsal temelleri. A. Avcı ve M. Toran (Ed), Okul öncesi eğitime giriş içinde, s. 1-19. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Vygotsky, L. (1930). Mind and society. London: Harvard University Press.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: the development of higher psychological processes. London: Harvard University Press.
  • Yordi, B. (1980). Learning and social change: the formal and the hidden curriculum. Alternative Higher Education, 4(4), 260-273.
  • Zembat, R. (2005). Okul öncesi eğitimde nitelik. A. Oktay ve Ö. Polat Unutkan, Okul öncesi eğitimde güncel konular içinde, s. 25-44. İstanbul: Morpa Kültür.
  • Zembat, R. (2010). Okul öncesinde problem çözme ve beyin fırtınası. R. Zembat (Ed), Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri içinde, s. 221-253. Ankara: Anı.
There are 34 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nisa Başara Baydilek

Adil Türkoğlu This is me

Publication Date May 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Başara Baydilek, N., & Türkoğlu, A. (2016). Okul Öncesi Eğitim Programı ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.76119
AMA Başara Baydilek N, Türkoğlu A. Okul Öncesi Eğitim Programı ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri. EEO. April 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.76119
Chicago Başara Baydilek, Nisa, and Adil Türkoğlu. “Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri”. İlköğretim Online 15, no. 2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.76119.
EndNote Başara Baydilek N, Türkoğlu A (April 1, 2016) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri. İlköğretim Online 15 2
IEEE N. Başara Baydilek and A. Türkoğlu, “Okul Öncesi Eğitim Programı ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri”, EEO, vol. 15, no. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.76119.
ISNAD Başara Baydilek, Nisa - Türkoğlu, Adil. “Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri”. İlköğretim Online 15/2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.76119.
JAMA Başara Baydilek N, Türkoğlu A. Okul Öncesi Eğitim Programı ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri. EEO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.76119.
MLA Başara Baydilek, Nisa and Adil Türkoğlu. “Okul Öncesi Eğitim Programı Ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.76119.
Vancouver Başara Baydilek N, Türkoğlu A. Okul Öncesi Eğitim Programı ve Örtük Program Bağlamında Akıl Yürütme Becerilerinin Yeri. EEO. 2016;15(2).