BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği)

Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.02345

Abstract

Araştırmanın amacı, Niğde ilinde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin müzik dersine yönelik görüşlerini belirleyerek bu görüşler doğrultusunda mevcut müzik derslerine yönelik durumu ortaya koymak ve etkili bir müzik dersi için öneriler geliştirmektir.

Araştırma betimsel niteliktedir. İlgili veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacılar tarafından geliştirilen yapılandırılmamış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır.

Araştırmanın evrenini 2012-20013/2013-2014 eğitim öğretim yıllarında Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise; bu öğrenciler arasından tesadüfî örneklem yoluyla seçilen Alparslan, Kemal Aydoğan, 19 Mayıs, 23 Nisan Havacılar,  Selçuk, Atatürk ve Cumhuriyet Ortaokullarının 5, 6, 7 ve 8. sınıfında öğrenim gören 644 öğrenci oluşturmaktadır.

Araştırma bulguları doğrultusunda; Ortaokul 5. sınıf öğrencilerin çoğunluğunun müzik dersini zevkli bulduğu, müzik dersini ve müzik öğretmenini sevdiği; Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini sevdiği, müzik dersini önemli ve eğlenceli bir ders olarak gördükleri; Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini sevdiği, müzik dersini önemli ve eğlenceli bir ders olarak gördükleri; Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin çoğunluğunun müzik dersini sevdiği, müzik dersini rahatlatan ve önemli bir ders olarak gördükleri, sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin konuya ilişkin görüşlerinin ders, öğretmen ve öğrenci odaklı olduğu, bu görüşlerin de büyük çoğunlukla duyuşsal alana yönelik olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Akgül Barış, D. (2002). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Tasarımı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aktaş, A. ve Bulut, D. (2012) İlköğretim I. Kademe 2. Devre Müzik Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri: Niğde İli Örneği, X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 25-27 Nisan, Niğde. (s.418-437)
  • Aksu, M. (2005). “Eğitim Fakültelerinin Değişen Rolleri ve Avrupa Boyutu” (Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Ögretmen Yetiştirme Sempozyumu, 22- 23-24 Eylül 2005), Bildiriler, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, s.25.
  • Biber Öz, N.( 2001) İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1.
  • Çilden Ş. (2001), Müzik, Çocuk Gelişimi Ve Öğrenme G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 1.
  • Dinçer, İ. (1992) Çocuk Gelişimi ile İlgilenenler İçin Müzik El Kitabı, İstan¬bul: Ya-Pa Yayınları.
  • Gel, H.Y. (1994). Çağdaş Eğitimde Sanat, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, (http://www.egitim.aku.edu.tr/gel.htm), Erişim Tarihi: 07.03.2010. s.37-51
  • Gedikli, E. (2007) Okul Öncesi Müzik Etkinlikleri Eğitimi, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Göğüş G. (2008) İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXI (2).
  • Göğüş G. (2009), Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXII (1).
  • Khan, S. I. (1994) Müzik İnsan ve Evren Arasındaki Küprü, İstanbul: Arıtan Yayınevi.
  • Kılıç I. (2012) Okul Öncesi Müzik Eğitimi, Ankara, Pegem Akademi.
  • Kocabaş A. (1997), Temel Eğitim Iı. Kademe Öğrencileri İçin Müziğe İlişkin Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13. (s.141-145)
  • Kocabaş A. ve Selçioğlu E. (2003) İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Müzik Dersinin Gerçekleşme Düzeyine İlişkin Öğrenci Görüşleri, KKEFD, Sayı: 8.
  • Özsoy, V. (2003) Görsel Sanatlar Eğitimi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık Turizm Sanayi Ticaret Ltd. Şti.
  • Say A. (2006) Müziğin Kitabı, Ankara.
  • Şendurur Y. ve Akgül Barış D. (2002) Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 22, Sayı 1. (s.165-174)
  • Uçal Canakay, E. (2006), Müzik Teorisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Uçan, A. (1997) Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2005) Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2016, Volume: 15 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.02345

Abstract

References

  • Akgül Barış, D. (2002). Müzik Eğitimi Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Benlik Tasarımı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aktaş, A. ve Bulut, D. (2012) İlköğretim I. Kademe 2. Devre Müzik Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri: Niğde İli Örneği, X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 25-27 Nisan, Niğde. (s.418-437)
  • Aksu, M. (2005). “Eğitim Fakültelerinin Değişen Rolleri ve Avrupa Boyutu” (Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Ögretmen Yetiştirme Sempozyumu, 22- 23-24 Eylül 2005), Bildiriler, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Ankara, s.25.
  • Biber Öz, N.( 2001) İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1.
  • Çilden Ş. (2001), Müzik, Çocuk Gelişimi Ve Öğrenme G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 1.
  • Dinçer, İ. (1992) Çocuk Gelişimi ile İlgilenenler İçin Müzik El Kitabı, İstan¬bul: Ya-Pa Yayınları.
  • Gel, H.Y. (1994). Çağdaş Eğitimde Sanat, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, (http://www.egitim.aku.edu.tr/gel.htm), Erişim Tarihi: 07.03.2010. s.37-51
  • Gedikli, E. (2007) Okul Öncesi Müzik Etkinlikleri Eğitimi, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Göğüş G. (2008) İlköğretim I. Kademe Müzik Eğitiminde Öğretmenin Etkinliği Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXI (2).
  • Göğüş G. (2009), Müzik Yeteneğinin Geliştirilmesinde Küçük Yaşlarda Eğitime Başlamanın Önemi Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi XXII (1).
  • Khan, S. I. (1994) Müzik İnsan ve Evren Arasındaki Küprü, İstanbul: Arıtan Yayınevi.
  • Kılıç I. (2012) Okul Öncesi Müzik Eğitimi, Ankara, Pegem Akademi.
  • Kocabaş A. (1997), Temel Eğitim Iı. Kademe Öğrencileri İçin Müziğe İlişkin Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 13. (s.141-145)
  • Kocabaş A. ve Selçioğlu E. (2003) İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Müzik Dersinin Gerçekleşme Düzeyine İlişkin Öğrenci Görüşleri, KKEFD, Sayı: 8.
  • Özsoy, V. (2003) Görsel Sanatlar Eğitimi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık Turizm Sanayi Ticaret Ltd. Şti.
  • Say A. (2006) Müziğin Kitabı, Ankara.
  • Şendurur Y. ve Akgül Barış D. (2002) Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 22, Sayı 1. (s.165-174)
  • Uçal Canakay, E. (2006), Müzik Teorisi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Uçan, A. (1997) Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2005) Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Damla Bulut This is me

Yasemin Gülsoy

Publication Date May 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Bulut, D., & Gülsoy, Y. (2016). Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği). İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.02345
AMA Bulut D, Gülsoy Y. Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği). EEO. April 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.02345
Chicago Bulut, Damla, and Yasemin Gülsoy. “Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği)”. İlköğretim Online 15, no. 2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.02345.
EndNote Bulut D, Gülsoy Y (April 1, 2016) Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği). İlköğretim Online 15 2
IEEE D. Bulut and Y. Gülsoy, “Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği)”, EEO, vol. 15, no. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.02345.
ISNAD Bulut, Damla - Gülsoy, Yasemin. “Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği)”. İlköğretim Online 15/2 (April 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.02345.
JAMA Bulut D, Gülsoy Y. Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği). EEO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.02345.
MLA Bulut, Damla and Yasemin Gülsoy. “Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği)”. İlköğretim Online, vol. 15, no. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.02345.
Vancouver Bulut D, Gülsoy Y. Ortaokul Öğrencilerinin Müzik Dersine Yönelik Görüşleri (Niğde İli Örneği). EEO. 2016;15(2).