Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık ve Umutsuzluk

Year 2017, Volume: 16 Issue: 2, 654 - 662, 01.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304725

Abstract

ÖZ: Bu çalışmanın amacı, formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarında yaşam doyumunun yordayıcısı olarak psikolojik dayanıklılık ve umutsuzluğun incelenmesidir. Bu amaçla Yaşam Doyumu Ölçeği, Yetişkinler İçin Psikolojik Dayanıklılık ölçeği ve Beck Umutsuzluk Ölçeği, Çukurova Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü'nde formasyon eğitimi alan 140 (63 kız, 77 erkek) aday öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada değişkenlerin birbiriyle ilişkisini görebilmek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon tekniği ve yaşam doyumunu yordayan değişkenlerin hangi sıra ile katkı sağladıklarını görmek amacıyla çoklu regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Bulgular, yaşam doyumu ile psikolojik dayanıklılık arasında pozitif; umutsuzluk ile ise negatif yönde bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca, psikolojik dayanıklılık ve umutsuzluğun aday öğretmenlerde yaşam doyumunu yordadığı bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler. Yaşam doyumu, Psikolojik dayanıklılık, Umutsuzluk, Öğretmen adayı

Year 2017, Volume: 16 Issue: 2, 654 - 662, 01.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304725

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Metehan Çelik

İsmail Sanberk

Fatma Deveci This is me

Publication Date April 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Çelik, M., Sanberk, İ., & Deveci, F. (2017). Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık ve Umutsuzluk. İlköğretim Online, 16(2), 654-662. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304725
AMA Çelik M, Sanberk İ, Deveci F. Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık ve Umutsuzluk. EEO. April 2017;16(2):654-662. doi:10.17051/ilkonline.2017.304725
Chicago Çelik, Metehan, İsmail Sanberk, and Fatma Deveci. “Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık Ve Umutsuzluk”. İlköğretim Online 16, no. 2 (April 2017): 654-62. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304725.
EndNote Çelik M, Sanberk İ, Deveci F (April 1, 2017) Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık ve Umutsuzluk. İlköğretim Online 16 2 654–662.
IEEE M. Çelik, İ. Sanberk, and F. Deveci, “Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık ve Umutsuzluk”, EEO, vol. 16, no. 2, pp. 654–662, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.304725.
ISNAD Çelik, Metehan et al. “Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık Ve Umutsuzluk”. İlköğretim Online 16/2 (April 2017), 654-662. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304725.
JAMA Çelik M, Sanberk İ, Deveci F. Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık ve Umutsuzluk. EEO. 2017;16:654–662.
MLA Çelik, Metehan et al. “Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık Ve Umutsuzluk”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 2, 2017, pp. 654-62, doi:10.17051/ilkonline.2017.304725.
Vancouver Çelik M, Sanberk İ, Deveci F. Öğretmen Adaylarının Yaşam Doyumlarının Yordayıcısı Olarak Psikolojik Dayanıklılık ve Umutsuzluk. EEO. 2017;16(2):654-62.