BibTex RIS Cite

Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri

Year 2017, Volume: 16 Issue: 1, 0 - 0, 29.12.2016
https://doi.org/10.17051/io.2017.80833

Abstract

Hesaplamalı düşünmenin (computational thinking) her öğrencinin kazanması gereken bir “21 yüzyıl becerisi” olduğu düşüncesi bir çok ülkenin ilköğretim düzeyindeki öğretim programlarına görsel kodlama derslerinin dahil olmasını sağlamıştır. Bu araştırma da, halihazırda bilişim teknolojileri dersinde görsel programlama öğretimi yapan öğretmenlerin gözünden  ilköğretimde görsel programlama öğretiminin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma karma yöntem araştırma yaklaşımıyla yürütülmüş; öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler sonrasında bir anket geliştirilerek uygulanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin, programlamaya giriş amacıyla birbirlerinden farklı yöntemler kullandıklarını, gerçek hayattan örnekler, oyun tasarımı ve grup çalışmalarıyla ders işlediklerini, öğrencilerin genel akademik başarı durumları ve programlamaya ilgi düzeyleri arasındaki farklılıkların önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca programlamanın, öğrencilerin problem çözme, mantık yürütme ve algoritma oluşturma gibi farklı alanlardaki becerilerinin, yaratıcılık ve üreticiliklerinin gelişmesine katkı sağlayabileceği sonucuna varılmıştır.

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, Y. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13(1), 1- 4.
  • Armoni, M., Meerbaum-Salant, O., & Ben-Ari, M. (2015). From scratch to “real” programming. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 14(4), 25.
  • Atmatzidou, S., & Demetriadis, S. (2016). Advancing students’ computational thinking skills through educational robotics: A study on age and gender relevant differences. Robotics and Autonomous Systems, 75, 661-670.
  • Brennan, K., & Resnick, M. (2012). Using artifact-based interviews to study the development of computational thinking in interactive media design. Paper presented at annual American Educational Research Association meeting, Vancouver, BC, Canada
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson Education.
  • CSTA (2011). K-12 Computer Science Standards.3 Eylül 2016 tarihinde http://csta.acm.org/Curriculum/sub/K12Standards.html adresinden alınmıştır.
  • Sisman Eren, E., & Sahin-Izmirli, O. (2012). Problems and Solution Suggestions Related to Information Technology Course According to Elementary School Principals and Information Technology Teachers (A Case from Eskisehir). Educational Sciences: Theory and Practice, 12(4), 2882-2888.
  • Grover, S., & Pea, R. (2013). Computational Thinking in K–12 A Review of the State of the Field. Educational Researcher, 42(1), 38-43.
  • Kalelioğlu, F., & Gülbahar, Y. (2014). The Effects of Teaching Programming via Scratch on Problem Solving Skills: A Discussion from Learners' Perspective. Informatics in Education, 13(1).
  • Lewis, C. M. (2010, March). How programming environment shapes perception, learning and goals: logo vs. scratch. In Proceedings of the 41st ACM technical symposium on Computer science education (pp. 346-350). ACM.
  • Mannila, L., Dagiene, V., Demo, B., Grgurina, N., Mirolo, C., Rolandsson, L., & Settle, A. (2014, June). Computational thinking in k-9 education. In Proceedings of the Working Group Reports of the 2014 on Innovation & Technology in Computer Science Education Conference (pp. 1-29). ACM.
  • Milne, I., & Rowe, G. (2002). Difficulties in learning and teaching programming—views of students and tutors. Education and Information technologies, 7(1), 55-66.
  • Papert, S. (1980). Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas. Basic Books, Inc..
  • Seiter, L., & Foreman, B. (2013). Modeling the learning progressions of computational thinking of primary grade students. In Proceedings of the ninth annual international ACM conference on International computing education research (pp. 59-66). ACM.
  • Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2003). Handbook of mixed methods in the social and behavioral sciences.
  • Uzgur, B. Ç. ve Aykaç, N. (2016). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği)/The Evaluation of Information Technologies and Software Course’s Curriculum According to the Teacher’s Ideas. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).
  • Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33-35.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Programlama Öğretimine Yönelik Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
Year 2017, Volume: 16 Issue: 1, 0 - 0, 29.12.2016
https://doi.org/10.17051/io.2017.80833

Abstract

References

  • Akpınar, Y. ve Altun, Y. (2014). Bilgi toplumu okullarında programlama eğitimi gereksinimi. İlköğretim Online, 13(1), 1- 4.
  • Armoni, M., Meerbaum-Salant, O., & Ben-Ari, M. (2015). From scratch to “real” programming. ACM Transactions on Computing Education (TOCE), 14(4), 25.
  • Atmatzidou, S., & Demetriadis, S. (2016). Advancing students’ computational thinking skills through educational robotics: A study on age and gender relevant differences. Robotics and Autonomous Systems, 75, 661-670.
  • Brennan, K., & Resnick, M. (2012). Using artifact-based interviews to study the development of computational thinking in interactive media design. Paper presented at annual American Educational Research Association meeting, Vancouver, BC, Canada
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. Pearson Education.
  • CSTA (2011). K-12 Computer Science Standards.3 Eylül 2016 tarihinde http://csta.acm.org/Curriculum/sub/K12Standards.html adresinden alınmıştır.
  • Sisman Eren, E., & Sahin-Izmirli, O. (2012). Problems and Solution Suggestions Related to Information Technology Course According to Elementary School Principals and Information Technology Teachers (A Case from Eskisehir). Educational Sciences: Theory and Practice, 12(4), 2882-2888.
  • Grover, S., & Pea, R. (2013). Computational Thinking in K–12 A Review of the State of the Field. Educational Researcher, 42(1), 38-43.
  • Kalelioğlu, F., & Gülbahar, Y. (2014). The Effects of Teaching Programming via Scratch on Problem Solving Skills: A Discussion from Learners' Perspective. Informatics in Education, 13(1).
  • Lewis, C. M. (2010, March). How programming environment shapes perception, learning and goals: logo vs. scratch. In Proceedings of the 41st ACM technical symposium on Computer science education (pp. 346-350). ACM.
  • Mannila, L., Dagiene, V., Demo, B., Grgurina, N., Mirolo, C., Rolandsson, L., & Settle, A. (2014, June). Computational thinking in k-9 education. In Proceedings of the Working Group Reports of the 2014 on Innovation & Technology in Computer Science Education Conference (pp. 1-29). ACM.
  • Milne, I., & Rowe, G. (2002). Difficulties in learning and teaching programming—views of students and tutors. Education and Information technologies, 7(1), 55-66.
  • Papert, S. (1980). Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas. Basic Books, Inc..
  • Seiter, L., & Foreman, B. (2013). Modeling the learning progressions of computational thinking of primary grade students. In Proceedings of the ninth annual international ACM conference on International computing education research (pp. 59-66). ACM.
  • Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2003). Handbook of mixed methods in the social and behavioral sciences.
  • Uzgur, B. Ç. ve Aykaç, N. (2016). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Ege Bölgesi Örneği)/The Evaluation of Information Technologies and Software Course’s Curriculum According to the Teacher’s Ideas. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).
  • Wing, J. M. (2006). Computational thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33-35.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Programlama Öğretimine Yönelik Görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
There are 18 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Esra Yecan This is me

Hüseyin Özçınar

Tayfun Tanyeri

Publication Date December 29, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 1

Cite

APA Yecan, E., Özçınar, H., & Tanyeri, T. (2016). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri. İlköğretim Online, 16(1). https://doi.org/10.17051/io.2017.80833
AMA Yecan E, Özçınar H, Tanyeri T. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri. İOO. December 2016;16(1). doi:10.17051/io.2017.80833
Chicago Yecan, Esra, Hüseyin Özçınar, and Tayfun Tanyeri. “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri”. İlköğretim Online 16, no. 1 (December 2016). https://doi.org/10.17051/io.2017.80833.
EndNote Yecan E, Özçınar H, Tanyeri T (December 1, 2016) Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri. İlköğretim Online 16 1
IEEE E. Yecan, H. Özçınar, and T. Tanyeri, “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri”, İOO, vol. 16, no. 1, 2016, doi: 10.17051/io.2017.80833.
ISNAD Yecan, Esra et al. “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri”. İlköğretim Online 16/1 (December 2016). https://doi.org/10.17051/io.2017.80833.
JAMA Yecan E, Özçınar H, Tanyeri T. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri. İOO. 2016;16. doi:10.17051/io.2017.80833.
MLA Yecan, Esra et al. “Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 1, 2016, doi:10.17051/io.2017.80833.
Vancouver Yecan E, Özçınar H, Tanyeri T. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Görsel Programlama Öğretimi Deneyimleri. İOO. 2016;16(1).

Cited By



An Overview of Computational Thinking
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
https://doi.org/10.18506/anemon.1033403




Teacher Views on Programming Teaching
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Funda DAĞ
https://doi.org/10.17984/adyuebd.629428