ÖZ. Bu çalışmada, okuma performansı düşük olan ve olmayan üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma akıcılığı becerilerinin (okuma doğrulukları, okuma hatalarının sıklığı ve okumalarının prozodi özellikleri) karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada nedensel betimsel karşılaştırmalı araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Ankara ilindeki ilkokullardan okuma performansı düşük olan 26 ve okuma performansı düşük olmayan 26 üçüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Grupların belirlenmesinde öğrencilerin okuma hızındaki performansları dikkate alınmıştır. Bulgular, okuma performansı düşük olan grubun okuma doğruluklarının okuma performansı düşük olmayan öğrencilere göre daha düşük olduğunu göstermiştir. Ayrıca, okuma performansı düşük olan öğrenciler daha fazla sözcüğü yanlış okuma, sözcüğün bir kısmını tekrar etme, kendini düzeltme, harf-hece atlama, harf-hece ekleme, yerine harf koyma, sözcüğün bir bölümünü ters çevirme, harfi ters çevirme ve sözcüğün sonunu değiştirme hatası yapmıştır. Performansı düşük olan öğrencilerin okuma hataları akranlarınkinden fazla olmakla birlikte, hata modelleri akranlarınınkine çok benzemektedir. Grupların okuma doğruluklarına bakıldığında ise, okuma performansı düşük olmayan gruptaki öğrencilerin, biri hariç (öğretimsel) tümünün bağımsız okuma düzeyinde; okuma performansı düşük olan gruptaki öğrencilerin ise 9’unun öğretimsel, 17’sinin ise başarısız okuma düzeyinde olduğu görülmektedir. Okuma performansı düşük olan öğrenciler prozodinin tüm boyutlarında düşük performans göstermişlerdir.
Anahtar Kelimeler. Okuma performansı düşük olan öğrenciler, okuma akıcılığı, okuma hızı, okuma hataları, okuma prozodisi
Okuma Performansı Düşük Olan Öğrenciler Okuma Akıcılığı Okuma Hızı Okuma Hataları Okuma Prozodisi
Journal Section | Araştırma Articlesi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 16 Issue: 4 |