Research Article
BibTex RIS Cite

İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1753 - 1767, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342988

Abstract

Araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarının ne düzeyde olduğunu çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında İzmir’in Buca ilçesinde, 15 farklı okuldan seçilmiş olan, 322’si kadın ve 180’i erkek olmak üzere toplam 502 sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kieffer ve Henson (2000) tarafından geliştirilen Çapa, Uzuntiryaki, Temli ve Tarkın (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan ve öğretmenlerin öz yeterlik inançlarını ortaya çıkarmayı hedefleyen ‘‘Öz Yeterlik Kaynakları Ölçeği’’ gerekli izinler alınarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testi kullanılmıştır. Araştırmada ilköğretim öğretmenlerinin öz yeterlik inançlarında cinsiyet, branş, mesleki kıdem (fizyolojik ve duygusal durumlar hariç), mezun olduğu fakülte (dolaylı yaşantılar, fizyolojik ve duygusal durumlar ve toplam öz yeterlik hariç), öğretmenlerin çalıştıkları okullarda öğrenim gören öğrenci sayısına göre farklılık bulunmazken; mesleki kıdem (fizyolojik ve duygusal durumlar) ve mezun oldukları fakülte (toplam öz yeterlik, dolaylı yaşantılar, fizyolojik ve duygusal durumlar) bakımından anlamlı farklılıkların olduğu bulunmuştur.

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1753 - 1767, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342988

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

Tuğçe Kaçar

Kadir Beycioğlu

Publication Date August 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Kaçar, T., & Beycioğlu, K. (2017). İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları. İlköğretim Online, 16(4), 1753-1767. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342988
AMA Kaçar T, Beycioğlu K. İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları. EEO. August 2017;16(4):1753-1767. doi:10.17051/ilkonline.2017.342988
Chicago Kaçar, Tuğçe, and Kadir Beycioğlu. “İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları”. İlköğretim Online 16, no. 4 (August 2017): 1753-67. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342988.
EndNote Kaçar T, Beycioğlu K (August 1, 2017) İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları. İlköğretim Online 16 4 1753–1767.
IEEE T. Kaçar and K. Beycioğlu, “İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları”, EEO, vol. 16, no. 4, pp. 1753–1767, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.342988.
ISNAD Kaçar, Tuğçe - Beycioğlu, Kadir. “İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları”. İlköğretim Online 16/4 (August 2017), 1753-1767. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342988.
JAMA Kaçar T, Beycioğlu K. İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları. EEO. 2017;16:1753–1767.
MLA Kaçar, Tuğçe and Kadir Beycioğlu. “İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 4, 2017, pp. 1753-67, doi:10.17051/ilkonline.2017.342988.
Vancouver Kaçar T, Beycioğlu K. İlköğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları. EEO. 2017;16(4):1753-67.

Cited By