Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma

Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1897 - 1907, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364499

Abstract

İnternet ve bilgisayarlar insanlara gerçek zamanlı iletişim ve etkileşim
imkanları sunmakla kalmıyor, içlerinde barındırdıkları uygulamalar sayesinde
hayatın birçok alanında insanlara yaşamayı daha kolay ve keyifli hale
getiriyor. İnternet ve bilgisayarların insan hayatında etkili oldukları
konulardan bir tanesi de müzik olmuştur. Bilgisayarlar ve taşınabilir
bilgisayarlar, çalıştırdıkları uygulamalar sayesinde kişilerin müzik
eğitimlerine katkıda bulunabiliyor, basit veya karmaşık besteler yazmalarına
yardımcı olabiliyor ve hatta müzik öğrenme sürecini bir oyuna dönüştürerek daha
keyifli hale getirebiliyorlar. Bu uygulamalar interaktif yapıları sayesinde
kullanıcı ile sürekli etkileşim halinde bulunup, kimi zaman kişilere sesler ile
aşinalıklarını arttırmak, kimi zaman ise kendi seslerini kullanmak gibi edinimler
kazandırabiliyorlar. Bu araştırmada mobil uygulamaların ortaokul öğrencileri
tarafından kullanılma durumlarının incelenmesi, bu uygulamalardan ne düzeyde
yararlandıkları hakkındaki görüşlerinin elde edilmesi amaçlanmıştır. 

References

  • Aslan, B. Aslan, F. Y. (2013). Mobil Programlamanın Önemi ve Bir Müfredat Önerisi. Electronic Journal of Occupational Improvement and research, Cilt: 1 Sayı: 2 Eren, E. (2015). Ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin algıları ile görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi ( KEFAD), 16 (1), 409-428 Kamacı, E. ve Durukan, E.(2012) Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 1.3 Önder, O. ve Yıldız, G. (2015). Müzik Uygulamalarında Tablet Bilgisayar (ipad) Kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, sayı 15, ISSN 1308-2698 Özdemir, Ş. Ve diğerleri(2011). Uygulama Marketlerinin Eğitim Kategorisi Altındaki Uygulamalarının İncelenmesi. Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya. Tong, J. ve diğerleri(2016).”Design and Implementation of Music Teaching Platform in College Based on Android Mobile Technology”, iJET ‒ Volume 11, Issue 5,
Year 2017, Volume: 16 Issue: 4, 1897 - 1907, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364499

Abstract

References

  • Aslan, B. Aslan, F. Y. (2013). Mobil Programlamanın Önemi ve Bir Müfredat Önerisi. Electronic Journal of Occupational Improvement and research, Cilt: 1 Sayı: 2 Eren, E. (2015). Ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin algıları ile görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi ( KEFAD), 16 (1), 409-428 Kamacı, E. ve Durukan, E.(2012) Araştırma görevlilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma (Trabzon Örneği). Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 1.3 Önder, O. ve Yıldız, G. (2015). Müzik Uygulamalarında Tablet Bilgisayar (ipad) Kullanımı. Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, sayı 15, ISSN 1308-2698 Özdemir, Ş. Ve diğerleri(2011). Uygulama Marketlerinin Eğitim Kategorisi Altındaki Uygulamalarının İncelenmesi. Akademik Bilişim Konferansı, İnönü Üniversitesi, Malatya. Tong, J. ve diğerleri(2016).”Design and Implementation of Music Teaching Platform in College Based on Android Mobile Technology”, iJET ‒ Volume 11, Issue 5,
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Araştırma Articlesi
Authors

İsmet Arıcı

Publication Date August 16, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 16 Issue: 4

Cite

APA Arıcı, İ. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma. İlköğretim Online, 16(4), 1897-1907. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364499
AMA Arıcı İ. Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma. EEO. August 2017;16(4):1897-1907. doi:10.17051/ilkonline.2017.364499
Chicago Arıcı, İsmet. “Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”. İlköğretim Online 16, no. 4 (August 2017): 1897-1907. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364499.
EndNote Arıcı İ (August 1, 2017) Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma. İlköğretim Online 16 4 1897–1907.
IEEE İ. Arıcı, “Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”, EEO, vol. 16, no. 4, pp. 1897–1907, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.364499.
ISNAD Arıcı, İsmet. “Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”. İlköğretim Online 16/4 (August 2017), 1897-1907. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.364499.
JAMA Arıcı İ. Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma. EEO. 2017;16:1897–1907.
MLA Arıcı, İsmet. “Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma”. İlköğretim Online, vol. 16, no. 4, 2017, pp. 1897-0, doi:10.17051/ilkonline.2017.364499.
Vancouver Arıcı İ. Ortaokul Öğrencilerinin Mobil Cihazlardaki Eğitsel Müzik Uygulamalarını Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma. EEO. 2017;16(4):1897-90.