Araştırmanın
amacı, ilkokuma yazma öğretimini okul yöneticilerinin görüşleri temelinde
değerlendirmektir. Nitel araştırmaya uygun olarak durum çalışması modelinin
temel alındığı bu araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde
Kuzey Kıbrıs’ta gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, amaçlı ve
maksimum çeşitlilik örneklemeye uygun olarak belirlenmiştir. Kuzey Kıbrıs’ta
Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında görev yapan 30
okul yöneticisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veri toplama
aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 4 açık uçlu sorudan oluşan
yazılı görüş formu kullanılmıştır. Araştırmada veri çözümleme yöntemi olarak
hem betimsel hem de içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları
değerlendirildiğinde, Kuzey Kıbrıs’taki Eğitim Bakanlığının ilkokuma yazma
eğitimindeki sorunları çözmesine yönelik “ilkokullara yönelik rehberlik
biriminin kurulması” gerektiği üzerinde durulmuştur. Okul yönetimlerinin
ilkokuma yazma eğitimindeki sorunları çözmesine yönelik “sınıf mevcutlarını
düzenlemesi” (az okullara öğrenci kaydırarak ve sınıf sayısını artırarak)
biçiminde bir görüş belirtilmiştir. Öğretmenlerin ilkokuma yazma eğitimindeki
sorunları çözmesine yönelik “hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi ve öğretmenlerin
kendilerini geliştirmek için bu kurslara katılmaları” gibi bir sonuç ortaya
konmuştur. Son olarak velilere yönelik ise, ilkokuma yazma eğitimindeki
sorunların çözümü bağlamında “veli eğitimlerine katılımın sağlanması” ve “veli-okul
işbirliğinin desteklenmesi” gibi görüşler dile getirilmiştir.
İlkokuma yazma eğitimi Türkçe öğretimi Kuzey Kıbrıs’ta ilköğretim öğretim liderliği okul yöneticisi
The aim of this study is to assess early literacy
education as based on the views of school principals. The study, which is based
on a case study model in line with qualitative research, was made in North
Cyprus in the second semester of the academic year of 2015-2016. The study
group comprises 30 school principals who work in primary schools affiliated
with the Ministry of National Education and Culture in North Cyprus. The study
group are determined in accordance with purposive maximum variation sampling. A
written interview form consisting of 4 open-ended questions written by
researchers was used as the data collection tool. When the findings of the
research were analysed, it is revealed that a suggestion was made for the
“establishment of a guidance unit for primary schools” in order for the
Ministry of National Education and Culture in North Cyprus to resolve the
problems associated with early literacy education. Also, a view on the
“rearrangement of class sizes” (by shifting students to schools with less
students and increasing the number of classes) by school principals was
expressed to resolve the same problem. Another suggestion has been “organizing
in-service training sessions which teachers would attend to develop themselves”
in order for teachers to resolve the aforementioned problem. Lastly,
suggestions involving the parents like “ensuring participation in parent
training sessions” and “supporting parent-school cooperation” were made for the
solution of the problems in literacy education.
Literacy education Turkish language teaching primary education in North Cyprus instructional leadership school principal.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | February 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 1 |