Bu çalışmada bir öğrenme, öğretme ve değerlendirme aracı olan pedagojik
dokümantasyonun erken çocukluk programlarında çocukların öğrenmesini anlama,
destekleme ve geliştirmeyi ne derecede desteklediği öğretmen bakış açısından
incelenmiştir. Olgubilim deseninde gerçekleştirilen geniş ölçekli bir
araştırmanın parçası olan bu çalışmada öğretmenlerden bireysel görüşmeler
yoluyla elde edilen veriler kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme tekniği kullanılan
bu araştırmanın örneklemini, metropol bir şehirdeki dokuz okul öncesi eğitim
kurumunda görev yapan 22 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın
bulguları bireysel, kişiler arası ve öğrenme süreçleriyle ilgili katkılar olmak
üzere üç tema altında toplanmıştır. Bu temalar altında kendini değerli
hissetme, sorumluluk alma, kendini ifade etme, dinleme, etkileşim, öğrenme
sürecinde aktif katılım, öğrenmeye karşı ilgi ve motivasyon, öz-değerlendirme
ve öğrenme farkındalığı kategorileri yer almaktadır. Sonuçlar ışığında
pedagojik dokümantasyonun çocuklar açısından katkıları göz önüne alınarak
sınıflarda uygulanmasının etkin olarak yapılabilmesi için öğrenme ortamlarının
fiziksel ve sosyal olarak düzenlenmesi, sınıf-içi ve dışı etkileşimlerin
desteklenmesi, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerle öğretmenlerin bu sürece
yönelik pedagojik bilgi ve beceriler kazanmalarının sağlanması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 3 |