Çocuk
ve ergenler arasında halihazırda görülen intihar sorunu dünyanın her yerindeki
en acil sosyal sorunlardan biridir. Bu tür davranışların nedenleri sadece
ebeveynleri, psikologları veya sosyal hizmetleri değil, aynı zamanda öğretmenleri
de ilgilendirmelidir. Sanat-pedagojik aktivite, ilkokulda bu tür sorunları
çözmek için etkili araçlardan biri olarak kabul edilebilir. Bu nedenle, bu
çalışmanın amacı, pilot sanat-pedagojik oturumdan sonra toplumdaki anormal
alanların önlenmesinde sanat ve eğitim faaliyetlerinin içeriğini tanımlamaktır.
Araştırmaya 10-17 yaş arası 87 çocuk katıldı. 6 araştırma aşamasında 9 teknik
uygulandı. Yazarlar, yaratıcılığın oluşturulmasının toplumda bireyin teşviki,
bütün duyuların gelişimi, hafıza, algı, irade, hayal gücü, sezgi ve stresin
rahatlatılması, duygusal tonusun artması, güven ve olumlu tutumlara katkıda
bulunduğunu savunur.
Currently the
problem of suicide among children and adolescents is one of the most pressing
social problems all over the world. Reasons for such behavior should
interest not only parents, psychologists or social services, but also teachers.
Art-pedagogical activity can be regarded as one of the effective means to sort
out such problems in elementary school. Thus, the purpose of this study is to
identify the content of art and educational activities in the prevention of
abnormal domains in society after the pilot art-pedagogical
session. 87 children at the age of 10-17 participated in the survey. 9 techniques
were apllied during 6 research steps. The authors
argue the establishment of creativity contributes to promotion of individual in
society, the development of all the senses, memory, perception, will,
imagination, intuition, and stress relief, increase of emotional tone,
confidence, and positive attitude.
Art-pedagogy; Senses Memory Perception; Emotional State; Suicide prevention; Children Behaviour
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 3 |