60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi
Year 2018,
Volume: 17 Issue: 3, 0 - 0, 31.07.2019
Serkan Demir
,
Elif Üstün
Abstract
Araştırmanın amacı, 2012-2013 eğitim öğretim
yılında 60-66 aylık olan çocuklarını ilkokul birinci sınıfa kayıt yaptıran
velilerin ve aynı dönem birinci sınıf okutan öğretmenlerin uygulamaya yönelik
görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma deseni nitel bir çalışma olup
fenomenoloji yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışma grubunu, çocukları ilkokul
1.sınıfta eğitim alan 30 veli ile İstanbul İlinde 7 ilköğretim okulunda görev
yapan 32 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Bu araştırmada veriler, görüşme
tekniğine uygun olarak elde edilmiş ve verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi
kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan yarı yapılandırılmış
görüşme formu, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Çalışma sonucunda
velilerin çocuklarını ilkokul 1.sınıfa erken kayıt yaptırmalarını neden olan en
önemli faktörün 1.sınıf öğretim programının 60-66 aylık çocukların gelişim
özelliği dikkate alınarak hazırlanacağının ve etkinliklerin oyun dönemi
çocuğuna yönelik olacağının belirtilmesi olduğu tespit edilmiştir. Veliler
süreç içerisinde çocuklarının ödev yapmada isteksizlik yaşadıklarını ve
çocukların harfleri kavramada zorlandıklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya
katılan öğretmenler ise anasınıfına gitmeyen öğrencilerin çizgi çalışmalarında
zorlandıklarını ve farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin aynı sınıflarda
olmalarının süreci olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir.
References
- Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61.
Arı, A. (2014). İlkokul birinci sınıfa başlama yaşına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • EducationalSciences: Theory&Practice , 14(3), 1031-1047
Boğaziçi Üniversitesi (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile bazı kanunlarda
değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi hakkında Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin güncellenen görüşü, www.fed.boun.edu.tr adresinden 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir.
Borodankova, O., Coutinho, A.S.A. (2011). Avrupa’da Zorunlu Eğitim Süresince Sınıf Tekrarı: Yönetmelikler ve İstatistikler. Eğitim, Görsel-İşitsel ve Kültür İdari Ajansı
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Çelen, F., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk Eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
Çelenk, S. (2001). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi. Ankara: Artım Yayınları.
Erkan, S. ve Kırca, A. (2010). Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 94-106.
Güneş, F (2007). Yapılandırıcı yaklaşımla sınıf yönetimi, Ankara: Nobel
Gündüz F., Çalışkan M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 8(8), 379-398
Karbuğa, A.Ö. (2011). İlköğretim 1. sınıfa başlama yaşının ilköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum ili örneği) (Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir.
Lincove, J. A. & Painter, G. (2006). Does the age that children start kindergarten matter? Evidence of long-term educational and social outcomes. Educational Evaluation and Policy Analysis, 28 (2), 153-179.
Mays, N., & Pope, C. (2000). Qualitative research in health care, assessing quality in qualitative research. BMJ, 320, 50-52.
MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular – cevaplar. Ankara: MEB Yayını.
Miles, M. B.,&Huberman, A. M. (1994). Qualitativ edata analysis: An expanded source book. California: Sage.
Müftüoğlu Ö (2012). Emek Piyasalarının Yeniden Yapılanması Sürecinde 4+4+4 Formülü. Eğitim Bilim Toplum, 10(40), 25-33.
ODTÜ (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi hakkında ODTÜ eğitim fakültesi ilköğretim bölümü görüşü. http://www.fedu.metu.edu.tr 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir.
Resmi Gazete. (2012). Millî eğitim bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik. Tarih: 21.07.2012, Sayı: 28360.
Streubert, H. J., & Carpenter, D. R. (2011). Qualitative research in nursing. (5th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams ve Wilkins.
Strom, B. (2004). StudentAchievementandBirthdayEffects. CESifo-Harvard University/PEPG Conference on “Schoolingand Human Capital in the Global Economy: RevisitingtheEquity- EfficiencyQuandary,” CESifo Conference Center, Munich, 3(4) 154-175
Türk Eğitim-Sen (2012). Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası Genel Merkezi Aylık Haber Bülteni, (99), 12.
Yangın, B. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki altı yaş çocuklarının yazmayı öğrenmeye hazır bulunuşluk durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 294-305.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Yılmaz, K. (2010). Sosyal Bilgiler Eğitimindeki Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Öğretim elemanlarının Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 839-867.
Yılmaz, N., Taşçı, G., Fidan, M. & Nurlu, Ö. (2014). 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (Özel Sayı 1), 133-148.
Year 2018,
Volume: 17 Issue: 3, 0 - 0, 31.07.2019
Serkan Demir
,
Elif Üstün
References
- Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61.
Arı, A. (2014). İlkokul birinci sınıfa başlama yaşına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • EducationalSciences: Theory&Practice , 14(3), 1031-1047
Boğaziçi Üniversitesi (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile bazı kanunlarda
değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi hakkında Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin güncellenen görüşü, www.fed.boun.edu.tr adresinden 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir.
Borodankova, O., Coutinho, A.S.A. (2011). Avrupa’da Zorunlu Eğitim Süresince Sınıf Tekrarı: Yönetmelikler ve İstatistikler. Eğitim, Görsel-İşitsel ve Kültür İdari Ajansı
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Çelen, F., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk Eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4.
Çelenk, S. (2001). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi. Ankara: Artım Yayınları.
Erkan, S. ve Kırca, A. (2010). Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 94-106.
Güneş, F (2007). Yapılandırıcı yaklaşımla sınıf yönetimi, Ankara: Nobel
Gündüz F., Çalışkan M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 8(8), 379-398
Karbuğa, A.Ö. (2011). İlköğretim 1. sınıfa başlama yaşının ilköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum ili örneği) (Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir.
Lincove, J. A. & Painter, G. (2006). Does the age that children start kindergarten matter? Evidence of long-term educational and social outcomes. Educational Evaluation and Policy Analysis, 28 (2), 153-179.
Mays, N., & Pope, C. (2000). Qualitative research in health care, assessing quality in qualitative research. BMJ, 320, 50-52.
MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular – cevaplar. Ankara: MEB Yayını.
Miles, M. B.,&Huberman, A. M. (1994). Qualitativ edata analysis: An expanded source book. California: Sage.
Müftüoğlu Ö (2012). Emek Piyasalarının Yeniden Yapılanması Sürecinde 4+4+4 Formülü. Eğitim Bilim Toplum, 10(40), 25-33.
ODTÜ (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi hakkında ODTÜ eğitim fakültesi ilköğretim bölümü görüşü. http://www.fedu.metu.edu.tr 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir.
Resmi Gazete. (2012). Millî eğitim bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik. Tarih: 21.07.2012, Sayı: 28360.
Streubert, H. J., & Carpenter, D. R. (2011). Qualitative research in nursing. (5th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams ve Wilkins.
Strom, B. (2004). StudentAchievementandBirthdayEffects. CESifo-Harvard University/PEPG Conference on “Schoolingand Human Capital in the Global Economy: RevisitingtheEquity- EfficiencyQuandary,” CESifo Conference Center, Munich, 3(4) 154-175
Türk Eğitim-Sen (2012). Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası Genel Merkezi Aylık Haber Bülteni, (99), 12.
Yangın, B. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki altı yaş çocuklarının yazmayı öğrenmeye hazır bulunuşluk durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 294-305.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Yılmaz, K. (2010). Sosyal Bilgiler Eğitimindeki Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Öğretim elemanlarının Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 839-867.
Yılmaz, N., Taşçı, G., Fidan, M. & Nurlu, Ö. (2014). 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (Özel Sayı 1), 133-148.