Klasik denetim yaklaşımları ve oluşturdukları
imaj, denetime karşı olumsuz bir bakış açısı geliştirmiş olmakla beraber,
denetim, yalnızca olanı ortaya koymaya çalışmaktan öteye geçememiştir.
Günümüzde artık yeni denetim yaklaşımlarına ihtiyaç duyulduğu açıktır. Bu
yaklaşımlar öğretmenin denetime olan bakış açısını değiştiren, kendisini
mesleki anlamda geliştiren, öğretmen-denetmen işbirliğini doğuran etkili
uygulamalar olmalıdır. Bu araştırmada, Çağdaş Denetim Yaklaşımlarından biri
olan Kliniksel Denetimin, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde
uygulanabilirliği ve öğretmenlerin bu yaklaşımın aşamaları ve alt boyutlarına
bakış açıları, bir nitel araştırma türü olan durum çalışması ile ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda 8 öğretmen ile görüşülmüş ve Kliniksel
Denetim Yaklaşımının alt temalarını yansıtan sorular yöneltilmiştir. Verilen
cevaplar doğrultusunda katılımcıların yalnızca 4’ünün Kliniksel Denetim’in
bütün aşamalarına olumlu baktığı, diğer 4 öğretmenin ise kısmen olumlu bulduğu
görülmüştür. Sonuç olarak bu yöntemin kullanılmasının olumlu sonuç vermeyeceği
kanısına varılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin bu denetim yaklaşımlarıyla ilgili
eğitim almalarının, bakış açılarını değiştireceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |