Bu çalışmada ilkokul 5 ve
6. sınıf öğrencilerinin, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmenlerinin
ve öğrenci velilerinin kodlamaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi
hedeflenmiştir. Çalışmada katılımcıların görüşlerinin elde edilmesi amacıyla
araştırmacılar tarafından oluşturulan anketler kullanılmıştır. Anketler
aracılığı ile öğrenci ve velilerin kodlamaya yönelik görüşleri; öğretmenlerin
kodlamanın yararlarına yönelik görüşleri, kendilerini yeterli görme durumları
ve içeriğin kazandırılmasında kullanabilecekleri materyaller tespit edilmeye
çalışılmıştır. Çalışma Aksaray ili merkez ortaokullarında eğitim gören 307
öğrenci, 13 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmeni ve 209 öğrenci
velisi ile gerçekleştirilmiştir. Anketler içerik analizi ile incelenmiştir.
Analiz sürecinde öncelikle uzmanlar tarafından verilere dayalı olarak kodlar ve
kategoriler oluşturulmuştur. Görüşler bu
kodlar ve kategoriler altında sınıflandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen
verilere göre öğrencilerin yarıdan fazlası oyun ve program yapmak, karakterleri
hareket ettirmek, film ve robot yapmak gibi kodlamanın işlevlerine yönelik
görüş bildirmiştir. Diğer öğrencilerin görüşleri ise kodlamanın işlevlerinden
uzak yararlılık, eğlence ve diğer sınıfında toplanmıştır. Araştırmaya katılan
öğretmenlerin bir bölümü kodlama konusunda kendilerini yeterli görmemekte ya da
temel düzeyde yeterli görmektedir. Velilerin ise büyük bir bölümü kodlama
konusunda eksik ya da yanlış görüşe sahiptir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |