Bu araştırmanın amacı
dördüncü sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarını incelemektir.
Araştırma tarama yöntemiyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Bartın il
merkezinde bulunan 47 resmî ilkokulun dördüncü sınıflarında öğrenim gören 1405
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi tesadüfi örneklemeyle
belirlenmiştir. Örneklemde üç ilkokul yer almıştır. Bu okullarda dördüncü
sınıfta okuyan 415 öğrenciye ölçek uygulanmış, 385 geçerli veri elde
edilmiştir. Analizler sonucunda öğrencilerin güçlü bir okuma tutumuna sahip
olduğu, kız öğrencilerin okuma tutumunun erkek öğrencilere göre daha yüksek
olduğu, ebeveyn okuma kültürünün çocukların okuma tutumunda anlamlı farklar
yarattığı görülmüştür. Okul öncesi dönemde eve gazete, dergi, okuma yazma
materyalleri almanın, çocuklara sesli hikâye okumanın, çocuklarla birlikte
kitabevi, kitap fuarı ve kütüphanelere gitmenin çocukların okuma tutumunda
anlamlı farklar yarattığı belirlenmiştir. Bundan başka dördüncü sınıf
öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile bir yılda ders kitabı dışında
okudukları kitap sayısı arasında orta düzeyde ve pozitif yönde ilişki
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Articlesi |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |