Eğitimde
aile katılımı ile ilişkilendirilebilecek kuramlar, aileyi toplumdan ayrı
düşünmemek gerektiğini belirtmektedir. Aile katılımı üzerine yapılan
araştırmalar ise; aileyi ortaklık, katılım ya da eğitim etkinliklerine davet
etmeden önce ailenin toplumun nasıl bir yansıması olduğunu değerlendirmenin
önemli olduğunu ifade etmektedir. Dolayısıyla aile katılımı kavramı, sürekli
değişim içinde olan sosyal yaşantının bir yansıması olarak toplum, okul ve aile
ihtiyaçları doğrultusunda gelişmekte ve daha kapsayıcı hale gelmektedir. Bu
bağlamda uluslararası alan yazında eğitimde aile katılımı kavramını kapsayan,
eğitimde aile “bağlılığı” kavramını; eğitimde aile ortaklığı, katılımı ve
eğitimi çerçevesinde; konuya dair güncel bilimsel araştırmalar ışığında
değerlendirmenin önemi oluşmaktadır. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim
uluslararası alan yazında son yıllarda üzerinde durulan bir kavram olan aile
bağlılığı ve ulusal-uluslararası alan yazında yer almakta olan aile katılımı,
ortaklığı ve eğitimi kavramlarına odaklanarak alan yazın ile desteklenmiş “okul
öncesi eğitimde aile bağlılığı” kavramı için bilimsel altyapı sunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Position Papers |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 17 Issue: 4 |