Research Article
BibTex RIS Cite

Views of Teachers on the Effectiveness of Primary Education 7th Grade Social Science Lesson Performance Tasks

Year 2013, Volume: 12 Issue: 4, 949 - 968, 26.06.2013

Abstract

This study covers 22 teachers of Social Studies who teach 7th grade pupils in the central town of Bingöl province in 2012. This study is based on qualitative research methods. In this study interviewing method has been used. The interview form has been used for collecting data. This form consists of 8 questions. Data were analyzed through descriptive analysis method. According to the results, most of the teachers stated that the performance tasks were not prepared efficiently by students. It was noticed that the performance tasks had some aspects such as increasing the cooperation and improving socialisation of the pupils. Teachers indicated that they have faced many problems during the implementation of the these tasks. In-service training about performance tasks should be given to teachers and necessary information about performance tasks should be given to students and parents.

References

  • Adanalı, K.(2008).Sosyal Bilgiler Eğitiminde Alternatif Değerlendirme: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Eğitiminin Alternatif Değerlendirme Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Akdağ,H.,Çoklar,A. N.(2009).İlköğretim 6. ve 7.Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Proje Ve Performans Görevlerini Hazırlarken Yararlandıkları Kaynaklar,İnternetin Yeri Ve Karşılaştıkları Güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.2,1–16.
  • Arslan, Z. (2009). İlköğretim II. Kademe Türkçe Dersi Performans Görevlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Ay, S., Karadağ, F. ve Çengelci, T. (2008, 2–4 Mayıs). İlköğretim Birinci Basamakta Gerçekleştirilen Performans Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunda sunuldu, Ankara.
  • Bayrakçı, Ö. (2007). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersindeki Araştırma Ödevlerinin (Etkinlik, Performans ve Proje) Öğrencilerin Sosyalleşmesine Katkısı.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Belet, D. ve Girmen, P. (2007,5–7 Eylül). Türkçe Dersinde Kullanılan Performans Ödevlerinin Etkililiği. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eskişehir.
  • Benli, N. (2010). İlköğretim I. Kademede Verilen Performans Görevlerinin Öğretmen Ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Kademe Programlarının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Büyüköztürk,Ş.,KılıçÇakmak,E.,Akgün,Ö.E.,Karadeniz,Ş.,Demirel,F.(2011).Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara:Pegem Akademi.
  • Çepni, S. , Bayrakçeken, S. ve Semerci, A. Y. (2007). Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem Yayıncılık,2007.
  • Çiftçi,S.(2010). The Opinions Of The Teachers İn Upper Primary Classes Concerning The Student Performance Tasks. Elementary Education Online, 9(3), 934–951.
  • Coşkun, E. , Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009). Türkçe Derslerindeki Performans Görevleri Konusunda Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 22-55.
  • Damğa, S. (2008). YİBO ve Taşımalı İlköğretim Okullarında Yeni İlköğretim Programının Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Duban,N. ve Küçükyılmaz,E.,A.(2008).Primary Education Pre-service Teachers’ Opinions Regarding to the Use of Alternative Measurement-Evaluation Methods and Techniques in Practice Schools. Elementary Education Online, 7(3), 769–784.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık,2003.
  • Elharrar, Y. (2006). Theacher Assessment Practıces and Perceptıons: The use of Alternative Assessment within the Quebec Educatıonal Reform. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Universite du Quebec a Montreal, Canada.
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme Değerlendirme Kısmının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Flowers, C. , Delzell, L. A., Browder, D., Spooner F. (2005). Teachers’ Perceptions Of Alternate Assessments. The University of North Carolina at Charlotte, 30(2), 81–92.
  • Gömleksiz,M.,N.,Sinan,A.,T.,Demir,S.(2010).İlköğretim Türkçe Dersi Proje Ve Performans Görevlerinin Gerçekleştirilme Sürecine Yönelik Öğrenci Görüşleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic.5(3).
  • Güvey, E. (2009). İlköğretim 1-5. Sınıf Öğretim Programlarında Yer Alan Proje Ve Performans Görevlerine İlişkin Öğretmen Ve Veli Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hibbard K. M. (2000). Performance Based Learning and Assessment in Middle School Science. Larchmont: Eye on education Inc.
  • İflazoğlu Saban,A.ve Şeker,M.(2010).İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerindeki Başarıları ile Ailelerin Eğitim-Öğretim Çalışmalarına Katılım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi.Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,19(3),361-390.
  • Karagöz, D., Tekerek, M., Kaya, N., Azer, H., Alıç, M.D., Yılbat, B. ve diğerleri (2006).İlköğretim Sosyal Bilgiler 5 Öğretmen Kılavuz Kitabı. MEB Yayınları.
  • Karip, E. (2005). İlköğretim 1–5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Kaya, Z.(Editör). (2005).Uzman Öğretmenlik Baş Öğretmenlik, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kurak, D.(2009). İlköğretim Dördüncü Ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaptığı Proje Çalışmalarının Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kutlu, Ö. , Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2008). Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kutlu, Ö. (2004,17 Ocak). Tek Soruyla Öğrenci Performansının Belirlenmesi. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul.
  • McMillian, J. (2004). Classroom Assessment: Principles and Practice for Effective Instruction. Boston: Pearson Education.
  • MEB. (2005).İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Ve Kılavuzu (4–5.Sınıflar).Ankara: MEB Yayıncılık.
  • MEB.(2005).SosyalBilgilerÖğretimProgramı(6.ve7.Sınıflar)Web:http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx? islem=1&:l adresinden 12.03.2012 tarihinde alınmıştır.
  • Nitko, A. J. (2004). Educational Assessment of Students. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Oosterhof, Albert (2003). Developing and Using Classroom Assessment. 3. Baskı.New Jersey: Person Education İnc.
  • Perlman, Cartney C. (2002). Performans assessment: Designing Appropriate Performans Task and Scoring Rubrics. In C. Boston's (Eds.), MD: ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation.
  • Pratt, A.J. (2005). Authentic Assessment and Evaluatıon: Approaches at the North İsland Distance Educatıon School. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Royal Roads University, Canada.
  • Sağlam Arslan,A.,Devecioğlu Kaymakçı,Y. ve Arslan,S.(2009). Alternatif ÖlçmeDeğerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen Ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.28,1–12.
  • Secer, M. (2010). İlköğretim Öğrenci ve Öğretmenlerinin Performans Görevleri ve Bu Görevlerde İnternet Kullanımı Hakkındaki Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Shepardson, D. P. (2001). Assessment in Sciences A Guide to Professional Devolopment and Classroom Practice(Third edition). London: Kluwer Academic Publisher.
  • URL-1: Proje ve Performans Görevleri.Web: http://www.ogretmenevi.net/index.php?option=com_content&task=view&id=400&Item id=32 adresinden 12.03.2012 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Veri Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yımaz, A. (2006). İlköğretim Okullarında Etkililik Sağlanması İçin Öğretmenlerin Ailelerden Beklentileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yücel, A. (2007). İlköğretimde 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Verilen Performans Ödevleri Hakkında Öğretmen-Veli-Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri

Year 2013, Volume: 12 Issue: 4, 949 - 968, 26.06.2013

Abstract

Bu çalışma 2012 yılında Bingöl İli Merkez İlçesinde görev yapan ve 7.sınıf Sosyal Bilgiler dersine giren 22 Sosyal Bilgiler Öğretmenini kapsamaktadır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemine dayalıdır. Çalışmada nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama yöntemlerinden görüşme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplamak amacı ile görüşme formu kullanılmıştır ve bu formda 8 soru vardır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre öğretmenlerin çoğu performans görevlerinin öğrenciler tarafından verimli bir şekilde hazırlanmadığını belirtmişlerdir. Performans görevlerinin araştırmaya sevk etme, işbirliği ve sosyalleştirmeyi artırma gibi etkili yanlarının olduğu, performans görevlerinin verilmesinde ya da yapılmasında birçok sorunla karşılaşıldığı, performans görevlerinin yapılma sürecinde öğretmenlerin çoğunun bu süreçte öğrencilere yeterli rehberlik yapamadığı, performans görevlerinin yapılma sürecinde velilerin gerekli katkıyı sağlayamadığı, daha etkili performans görevi için öğretmenlerin öğrencilerin seviyesine uygun görevler vermesi gerektiği, öğrencilerin birçok kaynaktan araştırma yapması gerektiği, öğretmenlerin çoğunun performans görevinin amacına ulaşmadığını düşündüğü ortaya çıkmıştır. Performans görevleriyle ilgili öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmelidir.Velilere ve öğrencilere performans göreviyle ilgili yeterli bilgi verilmelidir

References

  • Adanalı, K.(2008).Sosyal Bilgiler Eğitiminde Alternatif Değerlendirme: 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Eğitiminin Alternatif Değerlendirme Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Akdağ,H.,Çoklar,A. N.(2009).İlköğretim 6. ve 7.Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Proje Ve Performans Görevlerini Hazırlarken Yararlandıkları Kaynaklar,İnternetin Yeri Ve Karşılaştıkları Güçlükler. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.2,1–16.
  • Arslan, Z. (2009). İlköğretim II. Kademe Türkçe Dersi Performans Görevlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Ay, S., Karadağ, F. ve Çengelci, T. (2008, 2–4 Mayıs). İlköğretim Birinci Basamakta Gerçekleştirilen Performans Görevlerine İlişkin Öğretmen Görüşleri. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunda sunuldu, Ankara.
  • Bayrakçı, Ö. (2007). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersindeki Araştırma Ödevlerinin (Etkinlik, Performans ve Proje) Öğrencilerin Sosyalleşmesine Katkısı.Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Belet, D. ve Girmen, P. (2007,5–7 Eylül). Türkçe Dersinde Kullanılan Performans Ödevlerinin Etkililiği. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eskişehir.
  • Benli, N. (2010). İlköğretim I. Kademede Verilen Performans Görevlerinin Öğretmen Ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Bulut, İ. (2006). Yeni İlköğretim Birinci Kademe Programlarının Uygulamadaki Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Büyüköztürk,Ş.,KılıçÇakmak,E.,Akgün,Ö.E.,Karadeniz,Ş.,Demirel,F.(2011).Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara:Pegem Akademi.
  • Çepni, S. , Bayrakçeken, S. ve Semerci, A. Y. (2007). Ölçme ve Değerlendirme, Ankara: Pegem Yayıncılık,2007.
  • Çiftçi,S.(2010). The Opinions Of The Teachers İn Upper Primary Classes Concerning The Student Performance Tasks. Elementary Education Online, 9(3), 934–951.
  • Coşkun, E. , Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009). Türkçe Derslerindeki Performans Görevleri Konusunda Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 22-55.
  • Damğa, S. (2008). YİBO ve Taşımalı İlköğretim Okullarında Yeni İlköğretim Programının Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Duban,N. ve Küçükyılmaz,E.,A.(2008).Primary Education Pre-service Teachers’ Opinions Regarding to the Use of Alternative Measurement-Evaluation Methods and Techniques in Practice Schools. Elementary Education Online, 7(3), 769–784.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık,2003.
  • Elharrar, Y. (2006). Theacher Assessment Practıces and Perceptıons: The use of Alternative Assessment within the Quebec Educatıonal Reform. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Universite du Quebec a Montreal, Canada.
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme Değerlendirme Kısmının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Flowers, C. , Delzell, L. A., Browder, D., Spooner F. (2005). Teachers’ Perceptions Of Alternate Assessments. The University of North Carolina at Charlotte, 30(2), 81–92.
  • Gömleksiz,M.,N.,Sinan,A.,T.,Demir,S.(2010).İlköğretim Türkçe Dersi Proje Ve Performans Görevlerinin Gerçekleştirilme Sürecine Yönelik Öğrenci Görüşleri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic.5(3).
  • Güvey, E. (2009). İlköğretim 1-5. Sınıf Öğretim Programlarında Yer Alan Proje Ve Performans Görevlerine İlişkin Öğretmen Ve Veli Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hibbard K. M. (2000). Performance Based Learning and Assessment in Middle School Science. Larchmont: Eye on education Inc.
  • İflazoğlu Saban,A.ve Şeker,M.(2010).İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Performans Görevlerindeki Başarıları ile Ailelerin Eğitim-Öğretim Çalışmalarına Katılım Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi.Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,19(3),361-390.
  • Karagöz, D., Tekerek, M., Kaya, N., Azer, H., Alıç, M.D., Yılbat, B. ve diğerleri (2006).İlköğretim Sosyal Bilgiler 5 Öğretmen Kılavuz Kitabı. MEB Yayınları.
  • Karip, E. (2005). İlköğretim 1–5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Kaya, Z.(Editör). (2005).Uzman Öğretmenlik Baş Öğretmenlik, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kurak, D.(2009). İlköğretim Dördüncü Ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaptığı Proje Çalışmalarının Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kutlu, Ö. , Doğan, C. D. ve Karakaya, İ. (2008). Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi: Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kutlu, Ö. (2004,17 Ocak). Tek Soruyla Öğrenci Performansının Belirlenmesi. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul.
  • McMillian, J. (2004). Classroom Assessment: Principles and Practice for Effective Instruction. Boston: Pearson Education.
  • MEB. (2005).İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Ve Kılavuzu (4–5.Sınıflar).Ankara: MEB Yayıncılık.
  • MEB.(2005).SosyalBilgilerÖğretimProgramı(6.ve7.Sınıflar)Web:http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx? islem=1&:l adresinden 12.03.2012 tarihinde alınmıştır.
  • Nitko, A. J. (2004). Educational Assessment of Students. New Jersey: Pearson Prentice Hall.Oosterhof, Albert (2003). Developing and Using Classroom Assessment. 3. Baskı.New Jersey: Person Education İnc.
  • Perlman, Cartney C. (2002). Performans assessment: Designing Appropriate Performans Task and Scoring Rubrics. In C. Boston's (Eds.), MD: ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation.
  • Pratt, A.J. (2005). Authentic Assessment and Evaluatıon: Approaches at the North İsland Distance Educatıon School. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Royal Roads University, Canada.
  • Sağlam Arslan,A.,Devecioğlu Kaymakçı,Y. ve Arslan,S.(2009). Alternatif ÖlçmeDeğerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen Ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.28,1–12.
  • Secer, M. (2010). İlköğretim Öğrenci ve Öğretmenlerinin Performans Görevleri ve Bu Görevlerde İnternet Kullanımı Hakkındaki Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Shepardson, D. P. (2001). Assessment in Sciences A Guide to Professional Devolopment and Classroom Practice(Third edition). London: Kluwer Academic Publisher.
  • URL-1: Proje ve Performans Görevleri.Web: http://www.ogretmenevi.net/index.php?option=com_content&task=view&id=400&Item id=32 adresinden 12.03.2012 tarihinde alınmıştır.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Veri Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yımaz, A. (2006). İlköğretim Okullarında Etkililik Sağlanması İçin Öğretmenlerin Ailelerden Beklentileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Yücel, A. (2007). İlköğretimde 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Verilen Performans Ödevleri Hakkında Öğretmen-Veli-Öğrenci Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Kemal Duruhan This is me

Aytül Çavuş This is me

Publication Date June 26, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 12 Issue: 4

Cite

APA Duruhan, K., & Çavuş, A. (2013). İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online, 12(4), 949-968.
AMA Duruhan K, Çavuş A. İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. EEO. December 2013;12(4):949-968.
Chicago Duruhan, Kemal, and Aytül Çavuş. “İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online 12, no. 4 (December 2013): 949-68.
EndNote Duruhan K, Çavuş A (December 1, 2013) İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. İlköğretim Online 12 4 949–968.
IEEE K. Duruhan and A. Çavuş, “İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”, EEO, vol. 12, no. 4, pp. 949–968, 2013.
ISNAD Duruhan, Kemal - Çavuş, Aytül. “İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online 12/4 (December 2013), 949-968.
JAMA Duruhan K, Çavuş A. İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. EEO. 2013;12:949–968.
MLA Duruhan, Kemal and Aytül Çavuş. “İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri”. İlköğretim Online, vol. 12, no. 4, 2013, pp. 949-68.
Vancouver Duruhan K, Çavuş A. İlköğretim 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Performans Görevlerinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri. EEO. 2013;12(4):949-68.