Bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine Fen ve Teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik örnek bir akran değerlendirme etkinliği yaptırılmıştır. Bu ders etkinliğinden yola çıkarak öğrencilerin akran değerlendirmesine yönelik görüşlerinin belirlenmesi ve öğrencilerin akran değerlendirme sonucu edindikleri başarı derecelerinin görüşlerine yansıma durumunun araştırılması amaçlanmıştır. Ayrıca etkinliğin uygulanması esnasında gözlemci olarak katılan bir fen ve teknoloji ve bir sınıf öğretmeninin de akran değerlendirmeye yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırmanın veri toplama, örneklem seçimi ve veri analizi basamaklarının tümü nitel araştırma yöntemiyle tasarlanmıştır. Araştırmanın deseni; durum (örnek olay) çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemi; amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem tekniğiyle seçilmiştir. Konya ili Selçuklu ilçesinde ilköğretim 5. sınıfa devam eden 30 öğrenci araştırmanın örneklem grubunu oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerine yönelik verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış, öğretmenlerin görüşlerinin alınmasında ise yapılandırılmamış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda yer alan ilköğretim 5. sınıf öğrencileri akran değerlendirmesine yönelik olumlu görüşlere sahiptir. Akran değerlendirmesi sonucu başarılı olan gruplar, diğerlerinden daha olumlu görüşlere sahip olmuştur
In this study, a special peer assessment technique was applied for 5th grade students based on
“electricity in our life” of the “Science and Technology” course. According to this activity, it was aimed to
determine the views of students associated with peer assessment. In addition, it was aimed to study the reflection
of the students’ success, which they acquired as a result of peer assessment, to their view. In addition, the views
of a science teacher and a class teacher participated to the assessment as observers were received. The research
was designed based on the method of qualitative research. The pattern of research is case study. The 30 students
studying in 5th grade of primary school in the district Selcuklu form the sample group of the research. Although
self-structured interview method was used to collect data regarding the students’ views, unstructured interview
method was used to collect the teachers’ opinions. It was established that the students have positive thoughts
about peer assessment. Based on the result of peer assessment, the successful groups have more positive
thoughts than others
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 4 |