Bu çalışma, ergenlerin çalgı çalması ve müzik topluluğuna katılmasının, yalnızlık ve yaşam doyumu üstündeki aracı ve farklılaştırıcı bir rolü olup olmadığının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, 8. ve 12. sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Katılımcılar 14-20 (M = 15.99) yaşlarında olup Denizli il merkezinde bulunan bazı ilköğretim okullarına ve liselere giden 144 kız ve 192 erkek olmak üzere toplam 336 ergen öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, öğrencilere kişisel bilgi anketi, yaşam doyumu ölçeği ve UCLA yalnızlık ölçeği uygulanmıştır. Sonuçta, hem çalgı çalmanın ve hem de müzik topluluğuna katılmanın yalnızlık ile yaşam doyumu arasında aracı rolü bulunmamıştır. Bununla beraber, yapılan hiyerarşik analiz sonucunda, hem çalgı çalmanın ve hem de müzik topluluğuna katılmanın yalnızlık ile yaşam doyumu arasında farklılaştırıcı rolü saptanmamıştır. Elde edilen bu sonuçlar, tartışma bölümünde, alan yazın kapsamında tartışılmıştır
The main purpose of this study is to examine the mediator and moderator role of playing musical instruments
and joining a band between loneliness and life satisfaction during adolescence. 336 adolescents, ranging in age
from 14 to 20 (M = 15:99), all students attending different departments of the secondary school and high school
in Denizli participated as subjects in the study. Data were collected using the Personal information survey, the
UCLA Loneliness scale and, the Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale. The relationship between
loneliness and life satisfaction was not mediated by playing musical instruments and joining a band. Hierarchical
regression analysis indicated that variables of playing musical instruments and joining a band did not moderate
the relationship between loneliness and life satisfaction. These results are discussed within the scope of the
literature.
Loneliness life of satisfaction playing musical instruments participant in music group mediator moderator.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 3 |