Milli kültürümüzün yeni nesillere aktarılması ve ortak kültür yoluyla insanlar arasında birliğin sağlanması, milli eğitimin temel görevleri arasındadır. Bu görevin yerine getirilmesinde en büyük sorumluluk Türkçe öğretmenlerine, Türkçe öğretimi programlarına ve derslerine düşmektedir. Kültürümüzün en canlı, en birleştirici, milli şuuru besleyici, vatan ve millet sevgisini güçlendirici örnekleri Türkçe derslerinde işlenmektedir. Bu bağlamda Türkçe öğretmenlerinin hizmet öncesinde ve hizmet içinde iyi bir programla, nitelikli bir biçimde yetiştirilmesi gerekmektedir. Kültürümüzün geleceğe aktarılmasında önemli bir role sahip olan öğretmenlerin kültür konusunda hangi bilinç düzeyinde olduklarının değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının “kültür” ve “popüler kültür” kavramlarına ilişkin algılarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evrenini Adıyaman Üniversitesi Türkçe Eğitimi Programında öğrenim gören 129 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının “kültür" kavramına yükledikleri anlamlar ve popüler kültüre bakışları açık uçlu anket yoluyla toplanan verilere dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nitel araştırma tekniklerinden içerik çözümlemesi kullanılmıştır. Elde edilen veriler, sıklıklarla birlikte çizelgeler biçiminde sunularak öğretmen adaylarının görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılarak yorumlanmıştır.
Transmitting our national culture to the following generations and securing the uniformity among
the people by means of a shared culture are among the essential tasks of the national education. The greatest
responsibility while performing such task will be incurred by Turkish-language teachers and Turkish-language
programs and courses. The liveliest, most integrative examples of our culture; those that sustain the national
conscience and enhance patriotism have been taught in Turkish classes. In this respect, Turkish-language
teachers should be trained well through a suitable program pre-service and in-service. Teachers, who have an
important role in transmitting our culture to the future, should be assessed as to which consciousness level they
are in the matter of culture. The aim of this study is to reveal the perceptions of prospective Turkish-language
teachers regarding “culture” and “popular culture” concepts. The population of the study consisted of
prospective Turkish-language teachers attending a Turkish-Language Education Program. This study attempted
to identify the meanings ascribed to the concept of “culture” by prospective Turkish-language teachers and their
attitude towards popular culture based on the data gathered through open-ended survey. The content analysis
from qualitative research techniques was utilized for the analysis of the data. The obtained data were interpreted
by directly quoting from the views of the prospective teachers and through presenting them in tables together
with their frequencies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 2 |