Research Article
BibTex RIS Cite

İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım

Year 2012, Volume: 11 Issue: 1, 107 - 117, 26.06.2012

Abstract

Araştırmanın amacı, yabancı dildeki kelimelerin uzun zamanlı hafızada kalıcılığını sağlamaktır. Bu araştırma kuramsal bir çalışmadır. Beynin yapısı ve işlevleri, günümüzde bile yaklaşık 2 asırdır araştırılmasına rağmen tam olarak çözümlenememiştir. Dil ve beyin arasındaki bağlantıyı çözmek için Nörolinguistik(sinirsel dil bilimi) kavramını anlamak gerekir. Beyin ve öğrenme arasında ilişki kurmada ise, insan beynindeki öğrenme mekanizmasını bilmekte yarar vardır. Burada da anlık, kısa anlık ve uzun anlık olarak sınıflayabileceğimiz hafıza kavramıyla karşılaşırız. Yabancı dildeki kelimeleri unutulmayacak şekilde öğrenmek için ya o kelimeyi konuşulduğu yerde yaşayarak ya da resim, hikayeleştirme vb. kurgusal yaklaşımlarla sağlayabiliriz. Bu makalede de anlatıldığı gibi kurgusal yaklaşım; her kelime için bir senaryo yazmakla mümkündür. Bu yöntemle anlamları kavranan kelimelerin unutulmadığı gözlemlenmektedir

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme. (6. Bsk). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Bademcioğlu, Ş. (2003) Kelime EZBERLETEN Kurgusal Sözlük. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Caine, R. N. ve Caine G. (1997) Unleashing the power of perceptual change the potential of brain based teaching. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Caine, R. N. ve Caine G. (2002); Making connectins: teaching and the human brain, İngilizceden Çev., Gülten Ülgen (Ed.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Caine, R. N. ve Caine G. Reinventing (1995). Schools through brain-based learning. Educational Leadership, 52,7: 43-47.
  • Caine, R. N. ve Caine G. (1990). Understanding a Brain-Based Approach to Learning and Teaching. Educational Leadership, 48, 2: 66-70.
  • Cram, H. G. ve Vito, G.(2000). Leading and learning school: brain-based practices. London: The Scrarecrow Press.
  • Dhority, L. F.ve Jensen, E. (1998). Joyful bluency: brain- compatible second language acquisition. San Diego: The Brain Store Inc. , s. 6-14, 126-142.
  • D’Arcangelo, M. (2000). How does the brain develop? Educational Leadership. 58, 3: 68-71.
  • Duman, B. (2007). Neden beyin temelli öğrenme. Ankara: Pegem a Yayıncılık.
  • Duman, B. (2004). Öğrenme-öğretme kuramları ve süreç-temelli öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ellingsen, R. (2000). The classroom of the 21st century: The integrated thematic instruction approach to brain-compatible learning. Susan Kovalik & Associates: Fourth Printing.
  • Fogarty, R. (2002). Brain compatible classrooms standards. Amerika: Skylight Professional Development.
  • Given, B. K. (2000). Theaters of the mind, educational leadership. 58, 3: 72-75.
  • Greenfield, S. (2006). İnsan Beyni (2.bs.). (Burcu Çekmece, Çv.). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Jensen, E. (1998). Introduction to brain-compatible learning. San Diego: The Brain Store.
  • Korkmaz, B.(2005). Dil ve beyin/çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları. İstanbul: Yüce Yayım.
  • Köksal, N. (2005). Beyin temelli öğrenme. Demirel, Ö. (Edi.). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • List, G. (1995). Zwei sprache und ein gehirn. Fremdsprache Deutsch Dergisi. 27-36.
  • Mangan, M. A. (1998). Brain compatible science. Illinois: Skylight Training and Publishing.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme. 5. baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Sousa, D. A. (2001). How the brain learns: A classroom teacher’s guide. (2nd. Ed.). California: Corwin Press Inc.
  • Sprenger, M. (1999). Learning & memory the brain in action. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Sprenger, M. (2007). Becoming a “wiz” at brain-based teaching. (2.nd Ed.). United States Of America: Corwin Press.
  • Stevens, J. ve Goldberg, D. (2001). For the learners’ sake: brain-based instruction for the 21st century. Arizona: Zephyr Press.
  • Tileston, D. W. (2000). 10 Best teaching practices: how brain research, learning styles and standards define teaching competencies. ThousandOaks: Corwin Press.
  • Ülgen, G. (2002). Beyin temelli öğrenme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Stevens, J. (2001). For the learners' sake: brain-based instruction for the 21st Century. Tucson: Zephyr Press. Tezler
  • Avcı, E. D. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baştuğ, M. (2007). Beyin temelli öğrenme kuramının ilköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Cengiz, Y. (2004). Yabancı dilde sözcük öğretimine müzik kullanımının etkilerinin beyin temelli öğrenme kuramı ışığında araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Hasra, K. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğu anlama becerisi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi. Muğla.
  • Solmaz, A. (2008). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Usta, İ. (2008). Öğrenme stillerine göre düzenlenen beyin temelli öğrenme uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.

Brain-based Construct Approach in Second Language Learning

Year 2012, Volume: 11 Issue: 1, 107 - 117, 26.06.2012

Abstract

The aim of research is to provide the stability of the words in long term memory. This research is
a theoretical study. The structure and the functions of the brain have not still been worked out precisely even
though there has been an ongoing research for 2 centuries. It is a necessity to comprehend the notion of
Neurolinguistic (neurotic linguistics) in order to identify the relationship between the language and the brain. It
is also beneficial to clarify the learning mechanism of the human brain in associating the brain and the learning
process. Herein, we will have to consider the notion of memory, which can be classified as instant, short-term
and long-term. It is possible to learn the vocabulary memorably in a foreign language either by living the
language where it is spoken, or by creating constructive approaches such as pictures, relevant events and making
stories. The constructive approach, as it is elucidated in this article, is possible to create a single scenario for
every single word. By this method, it is obviously observed that the words, which the meanings are
comprehended of, are not forgotten.

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme. (6. Bsk). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Bademcioğlu, Ş. (2003) Kelime EZBERLETEN Kurgusal Sözlük. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Caine, R. N. ve Caine G. (1997) Unleashing the power of perceptual change the potential of brain based teaching. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Caine, R. N. ve Caine G. (2002); Making connectins: teaching and the human brain, İngilizceden Çev., Gülten Ülgen (Ed.). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Caine, R. N. ve Caine G. Reinventing (1995). Schools through brain-based learning. Educational Leadership, 52,7: 43-47.
  • Caine, R. N. ve Caine G. (1990). Understanding a Brain-Based Approach to Learning and Teaching. Educational Leadership, 48, 2: 66-70.
  • Cram, H. G. ve Vito, G.(2000). Leading and learning school: brain-based practices. London: The Scrarecrow Press.
  • Dhority, L. F.ve Jensen, E. (1998). Joyful bluency: brain- compatible second language acquisition. San Diego: The Brain Store Inc. , s. 6-14, 126-142.
  • D’Arcangelo, M. (2000). How does the brain develop? Educational Leadership. 58, 3: 68-71.
  • Duman, B. (2007). Neden beyin temelli öğrenme. Ankara: Pegem a Yayıncılık.
  • Duman, B. (2004). Öğrenme-öğretme kuramları ve süreç-temelli öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ellingsen, R. (2000). The classroom of the 21st century: The integrated thematic instruction approach to brain-compatible learning. Susan Kovalik & Associates: Fourth Printing.
  • Fogarty, R. (2002). Brain compatible classrooms standards. Amerika: Skylight Professional Development.
  • Given, B. K. (2000). Theaters of the mind, educational leadership. 58, 3: 72-75.
  • Greenfield, S. (2006). İnsan Beyni (2.bs.). (Burcu Çekmece, Çv.). İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Jensen, E. (1998). Introduction to brain-compatible learning. San Diego: The Brain Store.
  • Korkmaz, B.(2005). Dil ve beyin/çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları. İstanbul: Yüce Yayım.
  • Köksal, N. (2005). Beyin temelli öğrenme. Demirel, Ö. (Edi.). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • List, G. (1995). Zwei sprache und ein gehirn. Fremdsprache Deutsch Dergisi. 27-36.
  • Mangan, M. A. (1998). Brain compatible science. Illinois: Skylight Training and Publishing.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve öğretme. 5. baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Sousa, D. A. (2001). How the brain learns: A classroom teacher’s guide. (2nd. Ed.). California: Corwin Press Inc.
  • Sprenger, M. (1999). Learning & memory the brain in action. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Sprenger, M. (2007). Becoming a “wiz” at brain-based teaching. (2.nd Ed.). United States Of America: Corwin Press.
  • Stevens, J. ve Goldberg, D. (2001). For the learners’ sake: brain-based instruction for the 21st century. Arizona: Zephyr Press.
  • Tileston, D. W. (2000). 10 Best teaching practices: how brain research, learning styles and standards define teaching competencies. ThousandOaks: Corwin Press.
  • Ülgen, G. (2002). Beyin temelli öğrenme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Stevens, J. (2001). For the learners' sake: brain-based instruction for the 21st Century. Tucson: Zephyr Press. Tezler
  • Avcı, E. D. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımının ilköğretim 7.sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarı, tutum ve bilgilerinin kalıcılığı üzerine etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Baştuğ, M. (2007). Beyin temelli öğrenme kuramının ilköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler öğretiminde kullanılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi. Konya.
  • Cengiz, Y. (2004). Yabancı dilde sözcük öğretimine müzik kullanımının etkilerinin beyin temelli öğrenme kuramı ışığında araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Hasra, K. (2007). Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğu anlama becerisi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi. Muğla.
  • Solmaz, A. (2008). Beyin temelli öğrenme kuramına dayalı biyoloji eğitiminin akademik başarı ve tutum üzerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Usta, İ. (2008). Öğrenme stillerine göre düzenlenen beyin temelli öğrenme uygulaması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bülent Çiftpinar This is me

Publication Date June 26, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Çiftpinar, B. (2012). İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım. İlköğretim Online, 11(1), 107-117.
AMA Çiftpinar B. İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım. İOO. March 2012;11(1):107-117.
Chicago Çiftpinar, Bülent. “İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım”. İlköğretim Online 11, no. 1 (March 2012): 107-17.
EndNote Çiftpinar B (March 1, 2012) İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım. İlköğretim Online 11 1 107–117.
IEEE B. Çiftpinar, “İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım”, İOO, vol. 11, no. 1, pp. 107–117, 2012.
ISNAD Çiftpinar, Bülent. “İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım”. İlköğretim Online 11/1 (March 2012), 107-117.
JAMA Çiftpinar B. İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım. İOO. 2012;11:107–117.
MLA Çiftpinar, Bülent. “İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım”. İlköğretim Online, vol. 11, no. 1, 2012, pp. 107-1.
Vancouver Çiftpinar B. İkinci Dil Öğreniminde Beyin Temelli Kurgusal Yaklaşım. İOO. 2012;11(1):107-1.