Bu çalışmanın konusunu bütünselleştirici deneyim olarak öğretme edimi kavramının Amerikalı düşünür ve
eğitim felsefecisi John Dewey’nin özellikle son dönem çalışmalarından Deneyim Olarak Sanat adlı eseri
çerçevesinde görüngü bilimsel (fenomenolojik) bir araştırma yöntemi kullanılarak incelenmesi oluşturmaktadır.
Bütünselleştirici deneyim kavramının ne anlama geldiği özellikle öğretmenlerin öğretme edimi sırasında
yaşadıkları açısından incelenmiştir. Bu bağlamda bir eğitimcinin öğrencisiyle yaşadığı ve kendi ağzından
anlattığı pedagojik deneyimi görüngü bilimsel bir araştırma yöntemi doğrultusunda öykü çözümlemesi tekniği
kullanılarak incelenmiş ve Dewey’nin bu kavramının ne anlama geldiği ve özellikle öğretmen eğitimi
süreçlerinde nasıl kullanılabileceği anlatılmaya çalışılmıştır.
John Dewey görüngü bilimsel araştırma öğretmen eğitimi öykü çözümlemesi bütünselleştirici deneyim
In this paper, the idea of teaching as consummatory experience is discussed in the context of the
American educational thinker John Dewey’s later works, especially, Art as Experience. A phenomenological
analysis of a narrative provided by a literacy education teacher is used to explore the meaning of Deweyan
concept of consummatory experience and its relevance to teacher education.
John Dewey phenomenological research teacher education narrative analysis consummatory experience
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 1 |