Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sosyal beceri öğretimine ilişkin bilgi düzeylerini belirlemek
ve öğretmen adaylarının sosyal beceri öğretimine ilişkin bilgi düzeylerinin devam ettikleri program türüne göre
değişip değişmediğini saptamaktır. Çalışmaya Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi’ne devam eden
ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 253 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla
Öğretmen Adayı Kişisel Bilgi Formu (ÖAKBF) ve Sazak Pınar (2009) tarafından geliştirilen Sosyal Beceri
Öğretimi Bilgi Testi (SBÖBT) kullanılmıştır. SBÖBT’de sosyal beceri öğretimine ilişkin problem durumlarına
dayalı 13 çoktan seçmeli, 5 kısa cevaplı olmak üzere toplam 18 madde yer almaktadır. Araştırmanın sonunda
araştırmaya katılan öğretmen adaylarının sosyal beceri öğretimine ve sosyal beceri öğretim teknikleri olan
model olmaya ilişkin bilgilerinin oldukça düşük olduğu ve prova etme tekniği ile ödüllendirme tekniklerine
yönelik bilgilerinin ise olmadığı görülmüştür. Araştırmada ayrıca öğretmen adaylarının sosyal beceri öğretimine
ilişkin bilgi düzeylerinin devam ettikleri program türüne göre değiştiği belirlenmiştir.
The purpose of this study is to determine knowledge levels of teacher candidates about teaching
social skills and to examine whether program types of teacher candidates affect their knowledge levels about
teaching social skills. The study group of this study consists of 253 teacher candidates attending the Faculty of
Education at Abant Izzet Baysal University in Bolu, Turkey. The Personal Information Form for teacher
candidates and Knowledge Test of Teaching Social Skills developed by the researcher (2009) were used in this
study. The first finding of this study was that teacher candidates’ knowledge about teaching social skills and
modeling techniques was insufficient and rehearsal and rewarding techniques were not obtained. Another
important finding of this study was that the knowledge levels of teacher candidates about teaching social skills
significantly differed in terms of types of programs teacher candidates were attending.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 11 Issue: 1 |