-
Eski Matematik bilginlerinin kullandıkları modellerin günümüz sınıflarında öğrenciler tarafından kullanılması matematik tarihinin kullanım yollarından biridir. Bu öğretim uygulaması, Çinli Matematikçi Yang Hui ve modelleme düşüncesine dayalı olarak geliştirilmiştir. Eski matematik bilginlerinden Yang Hui tarafından kullanılan modellerin, öğretim ortamında öğrenciler tarafından kullanılması istenerek, matematik tarihinin öğretim ortamında nasıl kullanılabileceği ortaya koyulmuştur. Etkinlik, ardışık pozitif tamsayıların, üçgensel ve karesel sayıların toplamını bulmak için kullanılan kuralların öğrenciler tarafından keşfedilmesi amacıyla hazırlandığından matematik tarihinin araç olarak kullanımına hizmet etmektedir. Bu etkinlik ile öğrencilerden, modeller kullanarak örüntülerden genellemelere ulaşmaları beklenmektedir. Etkinlik, ilköğretim 8. sınıf düzeyinde, Cebir öğrenme alanının, örüntüler ve ilişkiler alt öğrenme alanı içerisinde kullanılabilir. Hazırlanan bu öğretim uygulamasının, matematik tarihinin öğretim ortamında nasıl kullanılabileceği konusunda öğretmenlere ışık tutması açısından önemli olduğu düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 10 Issue: 3 |