Bu araştırma, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin formal operasyonel düşünme becerilerinin ölçülmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Çanakkale’de 3 özel okul ve 6 devlet okulundan oranlı küme örneklemesi yoluyla seçilen 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 491 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Öğrenci Profil Anketi ile Mantıksal Düşünme Grup Testi kullanılmış ve 2006-2007 öğretim yılı bahar döneminde örnekleme alınan okullara uygulanmıştır. Verilerin analizi sonunda öğrencilerin formal operasyonel düşünme becerilerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark göstermediği; okul türü, akademik başarı, sosyo-ekonomik arkaplan ve sosyo-kültürel arkaplan değişkenleri açısından ise aralarında anlamlı farklar olduğu bulunmuştur
This study aims to examine, seventh and eighth grade primary school students formal operational
thinking abilities. As a data collection tool in the study, Student Profile Questionnare and Group Test of Logical
Thinking are used and practised to the sampling schools in 2006-2007 spring term. At the end of the data
analyses, there is no significant difference found between the students formal operational thinking abilities in
terms of the gender variable, there are significant differences found between the students formal operational
thinking abilities in terms of the type of the school, academic success, socio-economic and socio-cultural
background variables.
Cognitive development formal operational thinking scientific reasoning student achievement.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 2 |