The aim of this present study was to examine science and technology teachers’ views about the new science and
technology curriculum and to determine the strengths and weaknesses of the curriculum. Data were collected from 16 teachers
with experience ranged from 1 to 15 years within 10 schools in Ankara through conducting semi-structured interviews.
According to data analysis, teachers thought that by implementing the new curriculum learners’ participation to science lessons
increased, teachers’ role changed from transmitting knowledge to facilitating students’ learning. Moreover, daily life was
integrated to the curriculum. However, teachers complained about the lack of in-service training about the new curriculum and
about the presence of crowded classes as an obstacle of implementing the new curriculum.
Science and technology curriculum curriculum evaluation teachers’ view related to curriculum
Çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin yeni tanıtımı Fen ve Teknoloji dersi eğitim programı güçlü ve zayıf yönlerini hissetme programı. Veriler Ankara ilinin 6 ilçesinde bulunan 10 okulda çalışmakta olan ve deneyimleri 1 ile 15 yıl arada adı 16 Fen ve Teknoloji öğretinden yarı yapılandırılmış sözmeler yapılıyor toplanmıştır. Görüşmeler 2007-2008 eğitim öğretim elemanı ikinci sırada gerçekleşlmiş katılımcıların programlanmasıyla ilgili 9 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Doğru analiz sonuçları öğretmenlerin yeni programla birlikte sunulması rehberlik kayımı ve günlük yaşamın programla bütünleştiği görüşünde olduğuydı. Ancak öğretmenler yeni program uygulamada hizmet içi eğitimin yetersizliği ve sınıfların kalabalık olması gibi konulardan yakınmaktadırlar.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 9 Issue: 1 |