Research Article
BibTex RIS Cite

Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş

Year 2010, Volume: 9 Issue: 1, 1 - 6, 26.06.2010

Abstract

-

References

  • Baki, A. (2001). Bili9im Teknolojisi I98 8 Alt8nda Matematik E itiminin De erlendirilmesi. Milli E itim Dergisi, 149, 26–31.
  • Fraboni, M. & Moller, T. (2008). Fractals in The Classroom. Mathematics Teacher, 102, 3, 197.
  • Karaku9, F. (2007). lkö retim Ö rencilerinin Fraktal Geometri Etkinliklerine Yönelik Görü9leri. 1. Ulusal ,lkö retim Kongresi Bildiriler Kitab , Hacettepe, Ankara.
  • Karaku9, F.; Kösa, T.; Erdem, Ç. (2008). Pascal Üçgeni ve Sierpinski Üçgeni Aras8ndaki li9kinin
  • lkö retim Ö rencileri Taraf8ndan Ke9fedilmesi. International Conference on Educational
  • Science Bildiri Kitab , Eastern Mediterranean University, Famagusta, North Cyprus.
  • Kelley, P. (1999). Build a Sierpinski Pyramid. Mathematics Teacher, 92(5), 384–386.
  • Lornell, R. & Westerberg, J. (1999). Fractals in High School: Exploring a New Geometry. Mathematics Teacher, 92(3), 260–269.
  • Mandelbrot, B. B. (1983). The Fractal Geometry of Nature. New York: W. H. Freeman and Co.
  • M.E.B (2007). ,lkö retim Matematik Dersi 6-8. S n flar Ö retim Program ve Klavuzu. Ankara.
  • M.E.B (2008). ,lkö retim Matematik 8. S n f Ders Kitab . Devlet Kitaplar8, Ankara.
  • NCTM (1992). Commission on Standards for School Mathematics. Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics: Addenda Series, 9-12: A Core Curriculum. Reston, Virginia: National Council of Teacher of Mathematics.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teacher of Mathematics.
  • Peitgen, H-O.; Jürgens, H.; Saupe, D.; Maletsky, E.;Perciante, T.; Yunker, L. (1992). Fractals For The Classroom: Strategic Activities Volume One. NCTM, Springer.
  • Peitgen, H-O.; Jürgens, H.; Saupe, D. (2004). Chaos and Fractals New Frontiers of Science Second Edition. Springer-Verlag, New York, Inc.
  • Raiteri, A. C. (2005). An Action Research On Line To Introduce Fractals In The Teaching And Learning Of Mathematics From Primary To Secondary School (http://math.unipa.it/~grim/cieaem/cieaem57_codetta.pdf, adresinden 10.12.2006 tarihinde indirilmi9tir.
  • Simmt, E. & Davis, B. (1998). Fractal Cards: A Space for Exploration in Geometry and Discrete Mathematics. Mathematics Teacher, 91, 2, 102-108.

Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş

Year 2010, Volume: 9 Issue: 1, 1 - 6, 26.06.2010

Abstract

Son yıllarda ilköğretim matematik öğretim programı programlarda fraktalar gibi. Bu etkinliğin amacı, ilköğretim 8. sınıf matematik öğretim programına yeni giren fraktalar konusunda hem öğrenmekcilere fraktalları daha iyi anlamalar için alternatif bir yol sunmak, hem de öğretmenlere sınıflarında kullanacakları bir etkinlik tasarlamaktır. Hazırlanan etkinliğin fraktalların temel özellikleri olan tekrarlama ve öz-benzerlik edeceği düşünüş. Başkaları ne bekliyor? örüntüleri keşfetme fırsatı yakalayacaktır. Bu pencerede 3 grup fraktal kart modelleri oluşturmaları ve elde ettikleri sonuçları ders sonunda tartışma imkânı sağlanmalıdır

References

  • Baki, A. (2001). Bili9im Teknolojisi I98 8 Alt8nda Matematik E itiminin De erlendirilmesi. Milli E itim Dergisi, 149, 26–31.
  • Fraboni, M. & Moller, T. (2008). Fractals in The Classroom. Mathematics Teacher, 102, 3, 197.
  • Karaku9, F. (2007). lkö retim Ö rencilerinin Fraktal Geometri Etkinliklerine Yönelik Görü9leri. 1. Ulusal ,lkö retim Kongresi Bildiriler Kitab , Hacettepe, Ankara.
  • Karaku9, F.; Kösa, T.; Erdem, Ç. (2008). Pascal Üçgeni ve Sierpinski Üçgeni Aras8ndaki li9kinin
  • lkö retim Ö rencileri Taraf8ndan Ke9fedilmesi. International Conference on Educational
  • Science Bildiri Kitab , Eastern Mediterranean University, Famagusta, North Cyprus.
  • Kelley, P. (1999). Build a Sierpinski Pyramid. Mathematics Teacher, 92(5), 384–386.
  • Lornell, R. & Westerberg, J. (1999). Fractals in High School: Exploring a New Geometry. Mathematics Teacher, 92(3), 260–269.
  • Mandelbrot, B. B. (1983). The Fractal Geometry of Nature. New York: W. H. Freeman and Co.
  • M.E.B (2007). ,lkö retim Matematik Dersi 6-8. S n flar Ö retim Program ve Klavuzu. Ankara.
  • M.E.B (2008). ,lkö retim Matematik 8. S n f Ders Kitab . Devlet Kitaplar8, Ankara.
  • NCTM (1992). Commission on Standards for School Mathematics. Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics: Addenda Series, 9-12: A Core Curriculum. Reston, Virginia: National Council of Teacher of Mathematics.
  • NCTM (2000). Principles and Standards for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teacher of Mathematics.
  • Peitgen, H-O.; Jürgens, H.; Saupe, D.; Maletsky, E.;Perciante, T.; Yunker, L. (1992). Fractals For The Classroom: Strategic Activities Volume One. NCTM, Springer.
  • Peitgen, H-O.; Jürgens, H.; Saupe, D. (2004). Chaos and Fractals New Frontiers of Science Second Edition. Springer-Verlag, New York, Inc.
  • Raiteri, A. C. (2005). An Action Research On Line To Introduce Fractals In The Teaching And Learning Of Mathematics From Primary To Secondary School (http://math.unipa.it/~grim/cieaem/cieaem57_codetta.pdf, adresinden 10.12.2006 tarihinde indirilmi9tir.
  • Simmt, E. & Davis, B. (1998). Fractal Cards: A Space for Exploration in Geometry and Discrete Mathematics. Mathematics Teacher, 91, 2, 102-108.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatih Karakuş

Publication Date June 26, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Karakuş, F. (2010). Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş. İlköğretim Online, 9(1), 1-6.
AMA Karakuş F. Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş. EEO. March 2010;9(1):1-6.
Chicago Karakuş, Fatih. “Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş”. İlköğretim Online 9, no. 1 (March 2010): 1-6.
EndNote Karakuş F (March 1, 2010) Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş. İlköğretim Online 9 1 1–6.
IEEE F. Karakuş, “Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş”, EEO, vol. 9, no. 1, pp. 1–6, 2010.
ISNAD Karakuş, Fatih. “Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş”. İlköğretim Online 9/1 (March 2010), 1-6.
JAMA Karakuş F. Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş. EEO. 2010;9:1–6.
MLA Karakuş, Fatih. “Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş”. İlköğretim Online, vol. 9, no. 1, 2010, pp. 1-6.
Vancouver Karakuş F. Fraktal Kart Etkinliğiyle Fraktal Geometriye Giriş. EEO. 2010;9(1):1-6.