It is necessary that elementary school teachers plan the instructional environment based on the primary
education curriculum, with constructivism. The aim of this study is, depending on elementary school teachers’ views, to
determine how they prepare their lesson plans. The study is in the survey model. The study group is composed of 174
elementary school teachers. The data were gathered through a questionnaire. As a result of the study, it was found out that
nearly half of the teachers stated that they prepared their lesson plans depending on the learning outcomes in the curriculum
most of the time. One third of the teachers think that they organize and update the subjects based on the environment the
student lives in. It can be said that more than half of the elementary school teachers deal with the elements in the curriculum
as they are. Teachers should be given in-service training on planning student-centered courses.
lköğretim okulu öğretmenlerinin ilköğretim programlarına yönelik olarak yapılırmacılaşla öğretim ortamını hazırlamaları. Araştırma, ilköğretim okulu öğretmenlerinin ders planlarını nasıl hazırladıklarını öğretenler görüşlerine göre sınıflandıreyi hedeflemesi. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubu 174 ilköğretim okulu öğretmeninden yapılmış. Veriler anket yoluyla toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, ilköğretim okulu öğretmenlerinin yarıya yakını ders planlarını bulur zaman programında kazanımlar verilmektedir hazırladığını belirtmiştir. Öğretmenlerin üçte biri konular öğrencinin yaşadığı çevreye göre düzenlenmiştir ve güncel bakış görüşündedir. lköğretim okulu öğretmenlerinin yarıdan fazlasının tanımlanması yer. Öğretmenlere dersleri öğrenci merkezli olarak planlama konusunda hizmet içi eğitim verilmesi gerekmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 3 |