The goal of this study was to describe prospective science teachers’ (PST) misconceptions
about basic sound phenomena and concepts. The study was conducted with 56 PSTs. The questionnaire that
is used as data collection instrument consists of 6 open-ended questions regarding sound properties, the
propagation and nature of sound. Findings of the study indicated that PSTs were not able to describe the
sound propagation correctly at the microscopic level; they were not aware of the need for a material medium,
and their conceptual understanding of the propagation and nature of sound was far from being scientific.
Bu çalışması, fen bilgisi öğretmeni adaylarının ses dalgalarının temel temelleri ve kavramları yaklaşık kavram yanılgılarının betimlenmesi. Çalışma, Fen Bilgisi Öğretmenliği ders öğrenim gören 56 öğrenciyle yapıldıilmiştir. Veri toplama aracı olarak üretilmiş anket, sesin yayılması, doğası, sesin özellikleri 6 adet açık-uçlu sorudan oluşur. Veriler nitel analiz etmek. Çalışmadan elde edilen bulgular, öğretmek ve olgularından sesin doğası, yayılması ve sesin vücutlerine açılan kavram yanılgılarının olduğu koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 2 |