It is important to determine preferences of students based on learning styles. If these
students are teacher candidates, their preferences become even more important. To be an effective
instructor it is necessary to know preferences of his/her own and students’. When instructional design is
conducted according to these preferences, quality of instruction increases. In this study learning
preferences of English teacher candidates were determined. As a result, it has been found that English
teacher candidates have the highest average on environmental stimulus. Emotional, physical, and
sociological stimuli come after the environmental stimulus respectively. A preference toward
psychological stimulus is found in low level being compared with the other stimuli.
Öğrencilerin öğrenme stillerine getiren tercihlerinin kaçtığı. TR konut öğretmen adayı bu tercihler daha da önemli hale gelmektedir. Çünkü etkili bir öğretici olabilmek için hem kendileri ve yüzde öğrenme tercihlerini bilmek gerekir. Öğretim tasarımı bu tercihler sanat yapmak. Bu moda İngilizce öğretmen adayların öğrenme tercihleri tespit edilmiş. Sonuç olarak uyaranlara protokol öğrenme tercihleri en yüksek ortalamaya sahipken yeniden elde etmek fiziksel, fiziksel ve sosyolojik uyaranlara tabi tercihler anlamına gelir. Psikolojik uyaranlara yönlendirilmekle diğer tercihlerin bulunduğu en düşük düzeyde gösterilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 2 |