Bilim tarihi, fen ve teknoloji dersinin öncelikli hedefi olan fen okuryazarE bireyler yetiFmek için kullanElabilecek önemli araçlardan biridir. Bu çalEFmada, 2005 fen ve teknoloji dersi programE ve ders kitaplarEnda bilim tarihinden ne kadar ve nasEl yararlanEldE EnE tespit etmek amaçlanmEFtEr. ÇalEFmada içerik analizi yapElmEFtEr. çerik analizi için, öncelikle kitaplarda bulunan anlatEmlarEn bilim tarihiyle iliFkili olanlarEn belirlenmesi ve anlatEmlarEn bilim tarihinden nasEl yararlanEldE Ena karar verilmesi için kodlama sistemleri oluFturulmuFtur. Daha sonra bu kodlamalara göre program ve kitaplar incelenmiFtir. ncelemeler sonucunda, program ve ders kitaplarEnda, bilim tarihine yer verildi i görülmüFtür. Ancak, bu durumunun sEnErlE oldu u tespit edilmiFtir. Program ve kitaplarda, bilimin kavramsal yönü üzerinde daha çok duruldu u, ancak bunun da sEnErlE düzeyde kaldE E, süreçsel ve ba lamsal yönlerinin ihmal edildi i görülmüFtür
Bilim tarihi fen ve teknoloji dersi fen ve teknoloji programE fen ve teknoloji ders kitaplarE
History of science is an important tool that can be used to raise science and technology literate
people which are a main goal of science and technology lesson. In this study, it’s aimed to determine how much
and how 2005 science and technology curriculum and textbooks have benefit from history of science. Content
analysis have been used. For the content analysis, firstly, coding systems have been made to determine which
expressions are about history of science and how they are used. Then, in the base of these codings, curriculum
and text books were investigated. At the end of the study, it was found that both curriculum and textbooks have
used history of science but this wasnot sufficient. It was seen that curriculum and text books benefit from history
of science to emphasize on conceptual understanding but this was usually at limited level and procedural and
contextual understandings have been neglected.
History of science science and technology lesson science and technology curriculum science and technology textbooks
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 1 |