The aim of this paper is to explore the mathematics anxiety levels of primary school student
teacher with regard to the variables including gender, grade level, the type of high school and the university that
were graduated from. The data collection tools are the mathematics anxiety scale and the personal information
form. The sample comprised 219 student teachers of primary school mathematics student teacher from two
universities in Turkey. Findings suggest significant differences in regard to the variables under study which were
discussed under the light of the existing international literature.
Teacher education Mathematics teaching Mathematics anxiety Gender Grade Institutional influence.
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim bölüm matematik öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematik kaygılarının farklı değişkenler. Araştırmada Matematik Kaygı Ölçeği ile kişisel bilgi formu. Araştırmanın farklı olduğu yer alan iki farklı üniversitenin eğitim fakülteleri ilköğretim matematik öğretmenliği anabilim dalında öğrencilerim görd 219 öğretmen adayından toplanmıştır. Araştırmada ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin matematik kaygısı, cinsiyet, sınıf, ortaöğretim basamağında eğitim ve kurumlaşma eğitimi teklerine göre incelilmiştir. Elde edilen bulgular, incelenen değişkenler farklılıklar ortaya koyuldu. Bu farklılıklar var olan ulusal / uluslararası yayınlar ışığında tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 1 |