Teachers’ beliefs are defined as deep philosophical principles or belief systems that guide
teachers’ expectation about student behavior and the host of decisions they make during teaching. The purpose
of this study is to investigate elementary teachers’ beliefs towards teaching writing and their instructional
practices and examine what relationships exist between teachers’ self-reported beliefs about teaching writing,
their instructional practices, professional / educational background, and type of institutional setting. In this study
a qualitative method was employed. Teacher beliefs and practices concerning the teaching of writing were
assessed through interviews and observations. A brief survey was also conducted with a sub-sample of
participants. The data indicated a wide range of perspectives among teachers about writing instruction and there
were significant differences in writing practices of teachers who were belong to same category. The data also
revealed that teachers tended to use more skill-based practices even though this contradicts the self-reported
beliefs.
Öğretmen inançları, öğretmenlerin eğitim-öğretim süreci içinde verdikleri kararlar ve öğrenci davranışları ileri sürülen inanç sistemleri veya derin felsefi prensipleri tanımlamak. Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin yazılı anlatımını öğretmek ve öğrenmek inançları ve uygulamaları. hakkında bilgi edinmektir. Ayrıca, öğretmenlerin yazılı anlatım öğretimi hakkında belirttiği düşünceleri ile sınıf uygulamalar, mesleki ve eğitim geçmişleri ve okul türleri arasındaki benzer bir ilişki tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler görüşmeler ve sınıf gözlemleri ile toplanmıştır. Veriler öğretmenler arasında yazılı anlatım öğretimi hakkında çok farklı görüşler benimsediklerini ve aynı adlı kişinin yazılı anlatım uygulamalarıyla önemli farklılıklar ortaya çıkıyor koymustur..Mesela. Veriler ayrıca öğretmenlerin benimsedği öğretim şekline aykırı olmasına rağmen beceriyoruz esas alan, öğretmen merkezli öğretim şekli uyguladıklarını gösterebilirsiniz. Öğretmenlerin inançları ve okul öncesi okul türüne göre -devlet veya özel- çok değişikliği göstermediği ama sahip onların eğitimli ve mesleki geçmişlerinin etkili olabileceği gözlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 2 |