Research Article
BibTex RIS Cite

The Methods of Assessment and Evaluation In Multi-Disiplinary Art Education: Bolu City Sample

Year 2004, Volume: 3 Issue: 2, - , 26.06.2004

Abstract

Teachers, students and researhcers who are involved with art education which is
complex and has many aspects tell that they have had some problems about the evaluation and
assessment. In Turkey, there aren’t any established systems and progressed criteria about this subject
at art education. Therefore, the aim of this research is to determine the importance of assessment and
evaluation in art education to set down certain quidelines for evaluation and assessment and to suggest
an applicable practice. With the participation of art criticisim, history of art and aesthetics to the art
education which has psychomotor and affective characteristics, it has also started to have some
cognitive characteristics within the multidisciplinary curriculum. Teachers have had to assess and
evaluate objectively and scientifically against the criteria within this expanded curriculum. Since the
curriculum has changed, the students’ experiences, teachers will have to change the methods with
which they teach, learn and assess their students performances.

References

  • AUGHWAINE,D.,(1983) ............ Art Education and Art Examinations, (Tez) BIRMINGHAM BARRETT, M., (.......) ............ “Guidelines for Evaluation and Assessment in Art and Design Education 5-8 Years”, Studies in Art Education CEMAL, A., (1996)....................“Sanat Tarihinin Felsefesi” Anadolu Sanat, Anadolu Ünv. G.S.F. Yay., Sayı:5, ESKİŞEHİR. FELDMAN, E.B. (1987).............“The Problems of Art Criticism”, Varieties of Visual Expericence Third Edition KIRIŞOĞLU,O ve M.STOKROCK(1997),İlköğretimde Sanat Eğitimi, M.E.G.Projesi, YÖK/ Dünya Bankası, ANAKARA KIRIŞOĞLU, O., (2002)..............Sanatta Eğitim, Görmek Anlamak Yaratmak, Pegem Yay. ANKARA ÖZSOY, V.,(1996)......................”Resim-i Öğretimi(Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:131, ANKARA ÖZSOY, V., (1998)......................”Yetmibeinci Yılda Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Resim-i Eğitimi ve Öğretimi” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:139, ANKARA ÖZSOY, V., (2001)........................”Sanat Eğitiminde Bir Nitel aratırma Yöntemi: Eğitsel Eletiri” Eğitim ve Bilim ,TED. Yay. Sayı: 122 ANKARA SAN,.,(1977)...................................Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık, Türkiye Bankası Yay., ANKARA SCALLY,E., (2001).......................”Assessment As Part of The Fabric of Teaching” Advisory NAEA (National Art Education Association), www.naea-reston.org, RESTON TÜRNÜKLÜ, E.,(2001)....................”Değerlendirme Sürecinde Yeni Gelimeler ve Değişen Yaklaşımlar” Yaadıkça Eğitim Dergisi Sayı: 71, STANBUL (1992)...........................................İlköğretim Kurumları Resim-i Müfredat Programı, MEB. Yay., ANKARA

Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği

Year 2004, Volume: 3 Issue: 2, - , 26.06.2004

Abstract

Çok yönlü ve karmaık bir yapıya sahip olan sanat eitiminde ölçümleme ve deerlendirme
alanında öretmen, örenci ve sanat eitimi aratırmacıları tarafından dile getirilen bir güçlük
yaanmaktadır. Türkiye’de sanat derslerinde bu konuda yerlemi bir sistem, gelitirilmi ölçütler
yoktur. Bu nedenle ölçümlendirmenin ve deerlendirmenin sanat eitimindeki yerini ve önemini
belirleyebilmek, Çok Alanlı Sanat Eitiminde (ÇASEY) deerlendirme yöntemlerinin ne
olabileceini tespit etmek ve bir uygulama önerisi getirebilmek amaçlanmıtır. Devinisel ve duyusal
alan özellikleri gösteren uygulama alanına, sanat eletirisi, sanat tarihi ve estetiin katılmasıyla
bilisel özellikler kazanan çok alanlı sanat eitiminde, öretmenin bu geniletilmi müfredat içersinde
yine aynı oranda geniletilmi, objektif ve bilimsel bir deerlendirme yapabilmesi zorunlu hale
gelmitir. Çünkü, müfredat, örencinin deneyimlerini deitirdii için öretmeninde öretme,
örenme ve deerlendirme yöntemlerini deitirmesi gerekmektedir.

References

  • AUGHWAINE,D.,(1983) ............ Art Education and Art Examinations, (Tez) BIRMINGHAM BARRETT, M., (.......) ............ “Guidelines for Evaluation and Assessment in Art and Design Education 5-8 Years”, Studies in Art Education CEMAL, A., (1996)....................“Sanat Tarihinin Felsefesi” Anadolu Sanat, Anadolu Ünv. G.S.F. Yay., Sayı:5, ESKİŞEHİR. FELDMAN, E.B. (1987).............“The Problems of Art Criticism”, Varieties of Visual Expericence Third Edition KIRIŞOĞLU,O ve M.STOKROCK(1997),İlköğretimde Sanat Eğitimi, M.E.G.Projesi, YÖK/ Dünya Bankası, ANAKARA KIRIŞOĞLU, O., (2002)..............Sanatta Eğitim, Görmek Anlamak Yaratmak, Pegem Yay. ANKARA ÖZSOY, V.,(1996)......................”Resim-i Öğretimi(Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması”, Milli Eğitim Dergisi, Sayı:131, ANKARA ÖZSOY, V., (1998)......................”Yetmibeinci Yılda Sanat Eğitimi ve Öğretimi, Resim-i Eğitimi ve Öğretimi” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:139, ANKARA ÖZSOY, V., (2001)........................”Sanat Eğitiminde Bir Nitel aratırma Yöntemi: Eğitsel Eletiri” Eğitim ve Bilim ,TED. Yay. Sayı: 122 ANKARA SAN,.,(1977)...................................Sanatsal Yaratma ve Çocukta Yaratıcılık, Türkiye Bankası Yay., ANKARA SCALLY,E., (2001).......................”Assessment As Part of The Fabric of Teaching” Advisory NAEA (National Art Education Association), www.naea-reston.org, RESTON TÜRNÜKLÜ, E.,(2001)....................”Değerlendirme Sürecinde Yeni Gelimeler ve Değişen Yaklaşımlar” Yaadıkça Eğitim Dergisi Sayı: 71, STANBUL (1992)...........................................İlköğretim Kurumları Resim-i Müfredat Programı, MEB. Yay., ANKARA
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nuray Mamur This is me

Publication Date June 26, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Mamur, N. (2004). Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İlköğretim Online, 3(2).
AMA Mamur N. Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İOO. June 2004;3(2).
Chicago Mamur, Nuray. “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme Ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”. İlköğretim Online 3, no. 2 (June 2004).
EndNote Mamur N (June 1, 2004) Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İlköğretim Online 3 2
IEEE N. Mamur, “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”, İOO, vol. 3, no. 2, 2004.
ISNAD Mamur, Nuray. “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme Ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”. İlköğretim Online 3/2 (June 2004).
JAMA Mamur N. Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İOO. 2004;3.
MLA Mamur, Nuray. “Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme Ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği”. İlköğretim Online, vol. 3, no. 2, 2004.
Vancouver Mamur N. Çok Alanlı Sanat Eğitiminde Ölçümleme ve Değerlendirme Yaklaşımları: Bolu İli Örneği. İOO. 2004;3(2).