Okuma ve yazma, günümüz insanın yaşamındaki
önemli becerilerden dolayı bu yeteneklerini de öğretmek için son derece
önemlidir. Türkiye'de okuma eğitimi farklı yöntemler mevcuttur. Bu araştırmada; 1.
sınıf okutmuş olan öğretmenlerin ilkokuma-yazma eğitiminde kullandıkları (tercih ettikleri)
yöntemlerin neler neler araştırmak bu araştırmanın temel amacını
oluşturmaktadır. Bu temel amaç için cümle yöntemini kullanan öğretmenlerin bu
tercih sebepleri, bu öğretmenlerden kaçının bu yöntem en doğru yöntemleri için
kullandığına, bunlarla ilgili sakıncalarının neler oluyor ve bu yöntemin nasıl
uygulanması ihtiyaçlarına göre görüşlerini öğrenmek. Araştırma grubu İstanbul
ilindeki İlköğretim okullarının I. kademesinde görev yapan ve tesadüfi olmak seçilen,
tamamı en az bir kez 1.sınıf okutmuş 106 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma
sonucunda, öğretmenlerin% 91'i cümle yöntemini tercih edip, bu yöntemi
kullandığını belirtirken, bu öğretmenlerin yalnızca% 67'si bu yöntemin hiçbir
sakıncası olmadığını belirtmiştir. Bu numara sakıncaları, neden tercihleri ve
nasıl uygulanıdır öğretmen görüşleri de başka makalede yer almıştır.
Reading and writing
are important skills of contemporary human lives. Therefore,
how to instruct the
skills becomes very important. In our country, there are different methods in
instruction of
reading. To search reading-writing instruction methods (preferences) of
teachers who
had thought first
grade was the main aim in this study. Besides the main aim, to understand the
teachers'
view related with reasons of their preferences of sentence method,
disadvantages of the
and other methods
were used for the study. the
teachers group who
had thought first grade at least once was chosen randomly from primary
schools of Istanbul
City. 91% of the teachers mentioned that they preferred to use sentence method
in instruction of
reading, but only 67% of them mentioned that the method has no disadvantages.
The teacher views
related with disadvantages of the method, reasons of its preference and how it
It should also be
covered in the article.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 3 Issue: 2 |