Bu çalışmada; Uşak Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği 1. sınıflarından seçilen örneklemle; okul deneyimi I dersine öğrenci görüşleri belirleniyor amaçlanmıştır. YÖK-Dünya Bankacılık Eğitim ve Araştırma Merkezi, Eğitim Fakültelerinin 1. sınıf II. Yarıyılında okutulan Okul deneyimi I dersinin; çalışmadan elde edilen bulgularına yön veren yararlı ve işlevsel bir ders olduğu görülmektedir. Ancak, uygulamada çözülmesi gereken ciddi sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu sorunların ve temel niteliklerin bulunduğu bunlar: Okul-fakülte işbirliğinin Daha da güçlendirilmesi, öğrencilerin uygulama okullarındaki rehberleri olan MEB öğretmenlerin daha titiz seçilmesi, dersi yürüten öğretim elemanlarının mümkün olduğu, M EB'de öğretm enlik tecrübesi, okul deneyimi i dersini oluşturan etkinliklerin yeniden gözden geçirilmeye ve iyileştirmeye yönelik eğitim -öğretim ortamı; uygun hale getirilmis esi ve son olarak; okul öğretmen öğrenci sayısının azaltılması ası. Bu bağlam da, "Okul Deneyimi I" dersinde Eğitim Fakültesi programında yer alan etkili etkili derslerdenlerden biri tartışmaya açık olmamakla birlikte, uyguladan elde edilen ışığında, zamanında gözden geçirilmesi gerekmektedir.
The purpose of this study is to determine ine students' opinions about school experience
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 3 Issue: 2 |