Many researchers and educators have been developing different learning approaches
and trying to describe how learning occurs. In order to apply these learning models in real-life,
teaching environments and methods based on these learning approaches have been developed. In this
paper, two learning approaches, which have been seen as suitable and applicable in mathematics
education, “Discovery Learning” and “Meaningful Learning” ,approaches, are described and
compared. Afterwards, two lesson plans on “the square of addition of two terms” are presented as
examples of how these learning approaches could be applied in mathematics classes.
Learning Approaches Teaching Methods Mathematics Education Lesson Plans Discovery Learning Meaningful Learning
Yıllar boyunca pek çok araştırmacı ve eğitimci tarafından, farklı öğrenme yaklaşımları
geliştirilmiş ve öğrenmenin nasıl gerçekleştiği açıklanmaya çalışılmıştır. Bu öğrenme yaklaşımlarını
hayata geçirebilmek için, bu yaklaşımları temel alan öğrenme ortamları geliştirilmiştir. Bu makalede,
matematik konularındaki öğrenmeleri açıklamaya daha uygun görülen iki öğrenme yaklaşımı, “Buluş
Yoluyla Öğrenme” ve “Anlamlı Öğrenme” yaklaşımları, tanıtılmış ve karşılaştırılmıştır. Daha sonra bu
iki öğrenme yaklaşımının sınıflara nasıl taşınabileceğine örnek oluşturmak amacı ile “İki Terimin
Toplamının Karesi” konusu üzerine, bu yaklaşımları temel alan ders planları sunulmuştur.
Öğrenme Yaklaşımları Öğretme Yöntemleri Matematik Eğitimi Ders Planı Buluş Yoluyla Öğrenme Anlamlı Öğrenme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 3 Issue: 1 |