In this study, it was examined and discussed some methods which assess problem solving skills.
The study includes two parts. In the first part, the importance of problem solving and gaining it to the students is
explained. In the second part, from the alternative methods such as, standard tests, performance assessments,
essay questions and clinical interviews in which problem solving skills are evaluated, are discussed in depth and
potentials of these methods, mostly of the clinical interview methods are discussed. The study finished with a
sample clinical interview project and some directions to be taken into consideration were sequenced.
Bu çalışmada problem çözme becerilerinin değerlendirildiği yöntemler ele alınmış ve tartışılmıştır.
Çalışma iki kısımdan oluşmaktadır. İlk bölümde problem çözmenin ve problem çözme becerilerinin öğrencilere
kazandırılmasının önemi açıklanmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde problem çözme becerilerinin
değerlendirildiği alternatif yöntemlerden standart testler, performans değerlendirme, yazılı cevap gerektiren
sorular ve klinik mülakat yöntemi ele alınmıştır. Ele alınan bu yöntemlerin problem çözme becerilerini
değerlendirmedeki potansiyeli tartışılmıştır. Çalışmanın son kısmında problem çözme becerilerini
değerlendirmede bir klinik mülakat örneğine yer verilerek klinik mülakat yönteminin uygulanması sırasında
dikkat edilecek noktalar öneri olarak sunulmuştur .
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2003 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 2 Issue: 2 |