Research Article
BibTex RIS Cite

Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51

Year 2003, Volume: 2 Issue: 1, - , 26.06.2003

Abstract

-

References

  • Donnelly, J. (2001) Contested Terrain or unified project. ‘The Nature of Science in the National Curriculum for England and Wales, International Journal of Science Education, 23, 2, 181-195. International Study Center (2000a) TIMSS 1999 (TIMSS-R) International science report. http://isc.bc.edu/timss1999i/publications.html (Ağustos, 2002) International Study Center (2000b) TIMSS 1999 (TIMSS-R) Released science items. http://isc.bc.edu/timss1999i/study.html (Ağustos, 2002) Martin, R., Sexton, C. and Gerlovich, J. (2002)Teaching science for all children: methods for constructing understanding. Allyn and Bacon, Boston, U. S. A. Milli Eğitim Bakanlığı (2000) İlköğretim okulu fen bilgisi dersi (4, 5, 6, 7, 8. sınıf) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, Kasım 2000-2518. National Research Council (1996) National Committee on Science Education Standards and Assessment, National science education standards, http://books.nap.edu/html/nses/html/index.html (2002, Ağustos) Rutherford, F. J. ve Ahlgren, A. (1991) Science for all Americans. Project 2061. http://www.project2061.org/tools/sfaaol/sfaatoc.htm (2002, Ağustos) Soo-Boo, T. (1991) The development of Secondary School Science Curriculum in Malaysia. Science Education, 75, 2, 243-250

Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51

Year 2003, Volume: 2 Issue: 1, - , 26.06.2003

Abstract

Bu makalede fen öğretiminin artık bilimsel araştırma yoluyla yapıldığı uluslararası bir
çalışmada toplanan veriler kısaca değerlendirilerek vurgulanmakta, buna ülkemizin de önem
vermeye başladığı belirtilmektedir. Bu konu ilköğretim fen programında yeterli düzeyde
açıklanmadığı için yazar bilimsel araştırma yoluyla fen öğretilebilmesi için gereken bilimsel
süreç becerilerini açıklamakta ve makalenin sonunda da bilimsel süreç becerilerini
geliştirebilecek nitelikte bir kaç örnek etkinlik vermektedir. Bu etkinliklerle, bilimsel araştırma
yöntemini uygulamak isteyen öğretmenlere yardımcı olmak amaçlanmaktadır.

References

  • Donnelly, J. (2001) Contested Terrain or unified project. ‘The Nature of Science in the National Curriculum for England and Wales, International Journal of Science Education, 23, 2, 181-195. International Study Center (2000a) TIMSS 1999 (TIMSS-R) International science report. http://isc.bc.edu/timss1999i/publications.html (Ağustos, 2002) International Study Center (2000b) TIMSS 1999 (TIMSS-R) Released science items. http://isc.bc.edu/timss1999i/study.html (Ağustos, 2002) Martin, R., Sexton, C. and Gerlovich, J. (2002)Teaching science for all children: methods for constructing understanding. Allyn and Bacon, Boston, U. S. A. Milli Eğitim Bakanlığı (2000) İlköğretim okulu fen bilgisi dersi (4, 5, 6, 7, 8. sınıf) öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, Kasım 2000-2518. National Research Council (1996) National Committee on Science Education Standards and Assessment, National science education standards, http://books.nap.edu/html/nses/html/index.html (2002, Ağustos) Rutherford, F. J. ve Ahlgren, A. (1991) Science for all Americans. Project 2061. http://www.project2061.org/tools/sfaaol/sfaatoc.htm (2002, Ağustos) Soo-Boo, T. (1991) The development of Secondary School Science Curriculum in Malaysia. Science Education, 75, 2, 243-250
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülşen Bağcı Kılıç

Publication Date June 26, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Kılıç, G. B. (2003). Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51. İlköğretim Online, 2(1).
AMA Kılıç GB. Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51. İOO. March 2003;2(1).
Chicago Kılıç, Gülşen Bağcı. “Üçüncü Uluslararasi Matematik Ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma Ve Bilimin Dogasi, pp.42-51”. İlköğretim Online 2, no. 1 (March 2003).
EndNote Kılıç GB (March 1, 2003) Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51. İlköğretim Online 2 1
IEEE G. B. Kılıç, “Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51”, İOO, vol. 2, no. 1, 2003.
ISNAD Kılıç, Gülşen Bağcı. “Üçüncü Uluslararasi Matematik Ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma Ve Bilimin Dogasi, pp.42-51”. İlköğretim Online 2/1 (March 2003).
JAMA Kılıç GB. Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51. İOO. 2003;2.
MLA Kılıç, Gülşen Bağcı. “Üçüncü Uluslararasi Matematik Ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma Ve Bilimin Dogasi, pp.42-51”. İlköğretim Online, vol. 2, no. 1, 2003.
Vancouver Kılıç GB. Üçüncü Uluslararasi Matematik ve Fen Arastirmasi (TIMSS): Fen Ögretimi, Bilimsel Arastirma ve Bilimin Dogasi, pp.42-51. İOO. 2003;2(1).